• Drucken

Autor Thema: "Zum Rostigen Haken"  (Gelesen 194150 mal)

Beschreibung: OT-Thread

0 Mitglieder und 2 Gäste betrachten dieses Thema.

Talvra

  • Beiträge: 1241
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2025 am: 06.02.2009, 12:44:43 »
Zitat von: "Tex"
Noch etwas anderes:

Diplomatie und andere Social Skills gefallen mir im Moment nicht so sehr, eine Möglichkeit, das etwas abzuändern und effektiv nutzbarer zu machen, wären die geänderten Diplomatie-Regeln von Rich Burlew.

Link: http://www.giantitp.com/articles/jFppYwv7OUkegKhONNF.html

Was meint ihr dazu? Sollen wir die mal ausprobieren?


Danke für den Tip, habe es aber nur kurz überfliegen können und werde es mir heute abend näher anschauen. Aber prinzipiell habe ich als SL in meinen Dnd-Runden dasselbe Problem. Entweder modifziere ich den SG oder ich lasse einen Intelligenzwurf (dort ist ja der SG mit Weisheit modifiziert), der das Opfer erkennen läßt, das es manipuliert wird oder es sich nicht umstimmen läßt.
edit: oder halt mit Sense Motive dagegen halten?

Und Bluffen fand ich jetzt in der Situation irgendwie unglaubwürdig. Denke, das uns die Wachen (ohne Schmiergeld) das nicht abgenommen hätten. Mein Vorschlag wäre, wir erstellen einen Wisch und legen ein paar Goldmünzen rein. Und mit Diplomatie können wir dann würfeln, ob es ausreicht ;-)

Tex

  • Administrator
  • Beiträge: 7055
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2026 am: 06.02.2009, 13:41:55 »
Zitat von: "Talvra"

Und Bluffen fand ich jetzt in der Situation irgendwie unglaubwürdig. Denke, das uns die Wachen (ohne Schmiergeld) das nicht abgenommen hätten.


Es kommt immer auf den Bluff an ;)

Zitat
Mein Vorschlag wäre, wir erstellen einen Wisch und legen ein paar Goldmünzen rein. Und mit Diplomatie können wir dann würfeln, ob es ausreicht ;-)


Genau für solche Situationen sind die geänderten Diplomatie-Regeln geschaffen, im Gegensatz zu den normalen Regeln, wo man mit Diplomatie nur die Einstellung beeinflussen kann. Und das ist viel zu schwammig formuliert, als dass man da was vernünftig mit machen könnte.
And the rain tossed about us, in the garden of the world,
But a flame arrives to guide us, cast in gold between the anvils of the stars.
- Caliban's Dream

Tex

  • Administrator
  • Beiträge: 7055
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2027 am: 07.02.2009, 08:40:22 »
OK, wo geht ihr nun hin?
And the rain tossed about us, in the garden of the world,
But a flame arrives to guide us, cast in gold between the anvils of the stars.
- Caliban's Dream

Gaerdin

  • Beiträge: 1335
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2028 am: 07.02.2009, 10:12:43 »
Zitat von: "Tex"
OK, wo geht ihr nun hin?


Na Talvra besticht die Wachen. :)

Vielleicht sollte noch jemand auf Wissen Lokales o.ä. würfeln, wie viel Gold angemessen wäre...

Tex

  • Administrator
  • Beiträge: 7055
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2029 am: 10.02.2009, 09:35:51 »
Hat sich mal jemand die oben erwähnten Diplomatie-Regeln angeschaut? Wenn niemand erhebliche Bedenken hat, dann werde ich die zum Testen mal Einführen.

Hier der reine Regeltext für die geänderte Regel:
Zitat
The Big Reveal:

Diplomacy (Cha)

Use this skill to ask the local baron for assistance, to convince a band of thugs not to attack you, or to talk your way into someplace you aren't supposed to be.

Check: You can propose a trade or agreement to another creature with your words; a Diplomacy check can then persuade them that accepting it is a good idea. Either side of the deal may involve physical goods, money, services, promises, or abstract concepts like "satisfaction." The DC for the Diplomacy check is based on three factors: who the target is, the relationship between the target and the character making the check, and the risk vs. reward factor of the deal proposed.

The Target: The base DC for any Diplomacy check is equal to the 15 + level of the highest-level character in the group that you are trying to influence + the Wisdom modifier of the character in the group with the highest Wisdom. High-level characters are more committed to their views and are less likely to be swayed; high Wisdom characters are more likely to perceive the speaker's real motives and aims. By applying the highest modifiers in any group, a powerful king (for example) might gain benefit from a very wise advisor who listens in court and counsels him accordingly. For this purpose, a number of characters is only a "group" if they are committed to all following the same course of action. Either one NPC is in charge, or they agree to act by consensus. If each member is going to make up their mind on their own, roll separate Diplomacy checks against each.

The Relationship: Whether they love, hate, or have never met each other, the relationship between two people always influences any request.
-10 Intimate: Someone who with whom you have an implicit trust. Example: A lover or spouse.
-7 Friend: Someone with whom you have a regularly positive personal relationship. Example: A long-time buddy or a sibling.
-5 Ally: Someone on the same team, but with whom you have no personal relationship. Example: A cleric of the same religion or a knight serving the same king.
-2 Acquaintance (Positive): Someone you have met several times with no particularly negative experiences. Example: The blacksmith that buys your looted equipment regularly.
+0 Just Met: No relationship whatsoever. Example: A guard at a castle or a traveler on a road.
+2 Acquaintance (Negative): Someone you have met several times with no particularly positive experiences. Example: A town guard that has arrested you for drunkenness once or twice.
+5 Enemy: Someone on an opposed team, with whom you have no personal relationship. Example: A cleric of a philosophically-opposed religion or an orc bandit who is robbing you.
+7 Personal Foe: Someone with whom you have a regularly antagonistic personal relationship. Example: An evil warlord whom you are attempting to thwart, or a bounty hunter who is tracking you down for your crimes.
+10 Nemesis: Someone who has sworn to do you, personally, harm. Example: The brother of a man you murdered in cold blood.

Risk vs. Reward Judgement: The amount of personal benefit must always be weighed against the potential risks for any deal proposed. It is important to remember to consider this adjustment from the point of view of the NPC themselves and what they might value; while 10 gp might be chump change to an adventurer, it may represent several months' earnings for a poor farmer. Likewise, a heroic paladin is unlikely to be persuaded from his tenets for any amount of gold, though he might be convinced that a greater good is served by the proposed deal. When dealing with multiple people at once, always consider the benefits to the person who is in clear command, if any hierarchy exists within the group.
-10 Fantastic: The reward for accepting the deal is very worthwhile, and the risk is either acceptable or extremely unlikely. The best-case scenario is a virtual guarantee. Example: An offer to pay a lot of gold for something of no value to the subject, such as information that is not a secret.
-5 Favorable: The reward is good, and the risk is tolerable. If all goes according to plan, the deal will end up benefiting the subject. Example: A request to aid the party in battle against a weak goblin tribe in return for a cut of the money and first pick of the magic items.
+0 Even: The reward and risk are more or less even, or the deal involves neither reward nor risk. Example: A request for directions to someplace that is not a secret.
+5 Unfavorable: The reward is not enough compared to the risk involved; even if all goes according to plan, chances are it will end up badly for the subject. Example: A request to free a prisoner the subject is guarding (for which he or she will probably be fired) in return for a small amount of money.
+10 Horrible: There is no conceivable way the proposed plan could end up with the subject ahead, or the worst-case scenario is guaranteed to occur. Example: A offer to trade a bit of dirty string for a castle.

Success or Failure: If the Diplomacy check beats the DC, the subject accepts the proposal, with no changes or with minor (mostly idiosyncratic) changes. If the check fails by 5 or less, the subject does not accept the deal but may, at the DM's option, present a counter-offer that would push the deal up one place on the risk-vs.-reward list. For example, a counter-offer might make an Even deal Favorable for the subject. The character who made the Diplomacy check can simply accept the counter-offer, if they choose; no further check will be required. If the check fails by 10 or more, the Diplomacy is over; the subject will entertain no further deals, and may become hostile or take other steps to end the conversation.

Action: Making a request or proposing a deal generally requires at least 1 full minute. In many situations, this time requirement may greatly increase.

Try Again: If you alter the parameters of the deal you are proposing, you may try to convince the subject that this new deal is even better than the last one. This is essentially how people haggle. As long as you never roll 10 or less than the DC on your Diplomacy check, you can continue to offer deals.

Synergy: If you have 5 or more ranks in Bluff, you get a +2 synergy bonus to Diplomacy. No other skill provides a synergy bonus to Diplomacy.


Begründungen und Beispiele hier: http://www.giantitp.com/articles/jFppYwv7OUkegKhONNF.html
And the rain tossed about us, in the garden of the world,
But a flame arrives to guide us, cast in gold between the anvils of the stars.
- Caliban's Dream

Vargar Hexenklinge

  • Beiträge: 311
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2030 am: 10.02.2009, 10:20:49 »
Bin wieder da. Ich bin aber gerade in der Uni, mein Post kommt dann heute abend.

Tex

  • Administrator
  • Beiträge: 7055
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2031 am: 11.02.2009, 16:30:50 »
...
And the rain tossed about us, in the garden of the world,
But a flame arrives to guide us, cast in gold between the anvils of the stars.
- Caliban's Dream

Vargar Hexenklinge

  • Beiträge: 311
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2032 am: 11.02.2009, 19:44:16 »
Tut mir leid wegen der Verspätung. Bin momentan etwas im Stress.

Tex

  • Administrator
  • Beiträge: 7055
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2033 am: 11.02.2009, 22:24:47 »
Kein Problem Vargar. Wäre nur schön, wenn auch die anderen zumindest ankündigen könnten, wenn sie mal ein paar Tage nicht posten können  :roll:

Bzgl. der Diplomatie-Regeln: Da keiner Einwände geltend gemacht hat, werden die jetzt einfach benutzt. Vielleicht sorgt es ja dafür, dass die Fertigkeit aus ihrem Schattendasein geholt wird und auch mal eingesetzt. Bitte lest euch die Regeln durch und passt ggf. eure Skill-Liste an (es gibt nur noch Synergie-Boni durch Bluffen, durch nichts anderes mehr).
And the rain tossed about us, in the garden of the world,
But a flame arrives to guide us, cast in gold between the anvils of the stars.
- Caliban's Dream

Talvra

  • Beiträge: 1241
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2034 am: 12.02.2009, 07:42:02 »
Zitat von: "Tex"
Bzgl. der Diplomatie-Regeln: Da keiner Einwände geltend gemacht hat, werden die jetzt einfach benutzt. Vielleicht sorgt es ja dafür, dass die Fertigkeit aus ihrem Schattendasein geholt wird und auch mal eingesetzt. Bitte lest euch die Regeln durch und passt ggf. eure Skill-Liste an (es gibt nur noch Synergie-Boni durch Bluffen, durch nichts anderes mehr).


Mein SC hat bestimmt nichts gegen diese Regeländerung  :tooth: sehen ja eigentlich ganz sinnvoll aus.

Vargar Hexenklinge

  • Beiträge: 311
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2035 am: 12.02.2009, 19:40:05 »
Na toll, wir haben natürlich den einzigen Paladin der gesamten Stadtgarde erwischt  :x
Habt ihr etwas dagegen wenn Vargar ein bisschen "ruppig" wird?

Gaerdin

  • Beiträge: 1335
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2036 am: 12.02.2009, 19:43:51 »
Zitat von: "Vargar Hexenklinge"
Na toll, wir haben natürlich den einzigen Paladin der gesamten Stadtgarde erwischt  :x
Habt ihr etwas dagegen wenn Vargar ein bisschen "ruppig" wird?


Ja - IG wird Gaerdin versuchen, Dich zurück zu halten ;)

...wir könnten versuchen, eine Genehmigung zu kriegen (tatsächlich) oder aber auf die nächsten Wachen warten (während dessen könnten wir der anderen Spur folgen...)

genug Metagaming, poste  gleich noch mal

Tex

  • Administrator
  • Beiträge: 7055
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2037 am: 12.02.2009, 19:46:58 »
Zitat von: "Vargar Hexenklinge"
Na toll, wir haben natürlich den einzigen Paladin der gesamten Stadtgarde erwischt  :x
Habt ihr etwas dagegen wenn Vargar ein bisschen "ruppig" wird?


Naja, es kann ja auch sein, dass der vorgeschlagene Handel für ihn nicht gut genug war - du weißt ja nicht, was ihm angedroht wurde, wenn er Mist baut, das ist meist dann doch ein effektiveres Mittelchen als so ein bischen Gold....
And the rain tossed about us, in the garden of the world,
But a flame arrives to guide us, cast in gold between the anvils of the stars.
- Caliban's Dream

Talvra

  • Beiträge: 1241
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2038 am: 14.02.2009, 11:41:36 »
Zitat von: "Tex"
Ihr denkt zu kompliziert....

Es gibt da mehrere Möglichkeiten, wie ihr an den Wachen vorbeikommt ohne durch den unterirdischen Teich zu gehen oder euch eine Genehmigung zu besorgen (bei der es ja auch nicht unbedingt gegeben ist, dass ihr eine bekommt...). Ihr könntet auch erst der anderen Spur nachgehen...


Na dann laßt uns mal nach diesem kläglichen Versuch der anderen Spur "Devlin" nachgehen, oder?

Tex

  • Administrator
  • Beiträge: 7055
    • Profil anzeigen
"Zum Rostigen Haken"
« Antwort #2039 am: 14.02.2009, 12:49:24 »
Tut das mal, es wird euer Schaden nicht sein ;)
And the rain tossed about us, in the garden of the world,
But a flame arrives to guide us, cast in gold between the anvils of the stars.
- Caliban's Dream

  • Drucken