-
0 Mitglieder und 1 Gast betrachten dieses Thema.
(...) also heilt der Körper des Mannes stetig allein. Aber natürlich angenehmer durch die Pflege des Novizen.
Glaube ich das Ragefast den Schutzzauber nicht bemerkt hat oder vermute ich das der Rauch von ihm bewusst eingesetzt wurdeSense Motive 1d201d20+9 = (6) +9 Gesamt: 15 - Geschummelt!Erkenne ich den Zauber: Spellkraft 1d201d20+9 = (14) +9 Gesamt: 23 - Geschummelt!
5ft step auf C1swift action: ki dodge => +4 auf ACFull attack auf Pendagast:Flurry: stunning fist, disarm, ein Tritt wohin1d20d20+7 = (15) +7 Gesamt: 22 - Geschummelt! vs. AC; bei hit macht Pendagast einen fort save vs. DC 17 oder er ist stunned1d20d20+11 = (7) +11 Gesamt: 18 - Geschummelt! vs. CMD; ggf. +4 (wenn oben trifft +4) 1d20d20+2 = (13) +2 Gesamt: 15 - Geschummelt! vs. ACfree action: falls der disarm gelingt, schleudert Alaric die Kama möglichst weit in Ecke.Schaden, falls was trifft:1d8d8+3 = (3) +3 Gesamt: 6 - Geschummelt!---1d8d8+3 = (7) +3 Gesamt: 10 - Geschummelt![Text in Folgepost]
Combat Maneuver DefenseEach character and creature has a Combat Maneuver Defense (or CMD) that represents its ability to resist combat maneuvers. A creature's CMD is determined using the following formula:CMD = 10 + Base attack bonus + Strength modifier + Dexterity modifier + special size modifier + miscellaneous modifiersSpecial Size ModifierThe special size modifier for a creature's Combat Maneuver Defense is as follows:Fine –8, Diminutive –4, Tiny –2, Small –1, Medium +0, Large +1, Huge +2, Gargantuan +4, Colossal +8.Some feats and abilities grant a bonus to your CMD when resisting specific maneuvers.Miscellaneous ModifiersA creature can also add any circumstance, deflection, dodge, insight, luck, morale, profane, and sacred bonuses to AC to its CMD. Any penalties to a creature's AC also apply to its CMD. A flat-footed creature does not add its Dexterity bonus to its CMD.