Gerade nachgelesen:
Ranged Attacks Underwater: Thrown weapons are ineffective underwater, even when launched from land. Attacks with other ranged weapons take a –2 penalty on attack rolls for every 5 feet of water they pass through, in addition to the normal penalties for range.
Attacks from Land: Characters swimming, floating, or treading water on the surface, or wading in water at least chest deep, have improved cover (+8 bonus to AC, +4 bonus on Reflex saves) from opponents on land. Land-bound opponents who have freedom of movement effects ignore this cover when making melee attacks against targets in the water. A completely submerged creature has total cover against opponents on land unless those opponents have freedom of movement effects. Magical effects are unaffected except for those that require attack rolls (which are treated like any other effects) and fire effects.
Sieht so aus als könntet ihr entweder gar nicht oder nur mit massiven Abzügen auf die Gars schießen. (Das widerspricht sich etwas)
Entweder haben die Gars total cover oder aber zumindest +8 AC und Damian und Baldark -2 hit und das auch nur wenn sie genau auf den Zeitpunkt warten wenn die Gars direkt unter der Wasseroberfläche entlang schwimmen.
Die Gars hüpfen nicht aus dem Wasser um anzugreifen, aber sie einfach aus sicherer Entfernung zu erschießen könnte sehr schwierig werden.
Tipp zur Beschleunigung des Spielflusses:
Hüpft ins Wasser oder klettert wieder nach oben.
Oder sucht nach einer dritten Option?