Wie lang hat Brandus jetzt Zeit zu posten? Wenn ich das richtig sehe steht er ja möglichst weit von der Tür weg, also sogar noch ein Stück weiter als auf der Karte gezeichnet ist und macht den Anschein nicht in den Kampf eingreifen zu wollen.
edit:
Da Brandus so schnell gepostet hat, fällt er wohl als Bsp weg. Daher generell die Frage, wie lange gewartet wird bei einem Kampf bis derjenige, der drann ist, postet?
Vorschlag: Wie beim GoD ne Ini-Liste machen, wo der der drann ist ganz oben steht. Muss ja nicht so bunt sein wie im GoD^^
Urks. :o
Dabei mag ich die Forgotten Realms doch genau deswegen mehr als die anderen Welten... Zumindest die Frage mit den Regional-Kugeln aus Lantan ist damit wohl überflüssig. ;)
Da überlege ich mir etwas. Ich wälze meine Bücher nach etwas Ähnlichem durch!
Nach Zaubern habe ich jedenfalls schon geschaut und mir eine Wunschliste gemacht. Schaut sie euch alle an und entscheidet, was ich haben darf. Die Liste geht durchaus nach Präferenz, also ganz oben = ganz viel :wub: ;)
Spoiler (Anzeigen)(Spell Compendium 81)
Evocation[see text]
Level: Cleric 3
Components: V, S
Casting Time: 1 standard action
Range: 20 ft.
Effect: All creatures within a 20-ft.-radius burst centered on you
Duration: Instantaneous
Saving Throw: Reflex half
Spell Resistance: Yes
Energy wells up inside you and explodes outward in a furious burst.
When you cast energy vortex, you choose one of four energy types: acid, cold, electricity, or fire. A blast of that energy type bursts in all directions frim you, dealng 1d8 points of damage +1 point per caster level(maximum +20) to nearby creatures other than you. If you are willing to take the damage yourself, you deal twice as much damage. You don’t get a reflex save, but spell resistance applies, as do any resistances and immunities you have to the energy type.
The descriptor of this spell is the same as the energy type you choose when you cast it.
Spoiler (Anzeigen)(Complete Scoundrel 102)
Illusion(Pattern)[Fear, Mind-Affecting]
Level: Cleric 2
Components: V, S, DF
Casting Time: 1 swift action
Range: Personal
Effect: An image of the deity you worship
Duration: 1 round/3 levels (D)
Saving Throw: Will negates
Spell Resistance: No
As you invoke the name of your deity, a towering, spectral imae of the god appears above you, turning its wrath upon your foes.
You summon a looming illusion of the deity you worship, overlaid on your form. The divine manifestation appears ghostly and fearsome, with its favored weapon drawn, and makes threatening overtures(roaring, spouting scripture, making dreadful threats, and the like). The image is transparent enough that you receive no concealment.
Any enemy who can see the effect becomes shaken for 1 round. A successful Will save negates the effect, and that creature can no longer be affected by this casting of the spell. No creature can be affected more than once by the same casting of manifestation of the deity.
Spoiler (Anzeigen)(Book of Exhalted Deeds 91)
Evocation[Good]
Level: Cleric 2
Components: V, S, Sacrifice[1d2 points of Strength damage]
Casting Time: 1 standard action
Range: 60 ft.
Effect: Cone-shaped burst
Duration: Instantaneous
Saving Throw: Fortitude negates(blindness) and Reflex half(shards)
Spell Resistance: Yes
Shards of heavenly light spray from your fingertips, blinding evil creatures in their path for 1 round. A successful Fortitude save negates the blindness. The luminous shards also sear the flesh of evil creatures, dealing 1d6 points of damage per two caster levels(maximum 5d6). A successful Reflex save halves the damage, which is of divine origin.
Spoiler (Anzeigen)(Forgotten Realms: Serpent Kingdoms 156)
Conjuration(Creation)[Fire]
Level: Cleric 2
Components: V, S, DF
Casting Time: 1 standard action
Range: Medium
Effect: Up to five creatures, no two of which can be more than 15 ft. apart
Duration: Instantaneous
Saving Throw: Reflex half
Spell Resistance: No
A missile of lava darts forth from your fingertip and strikes its target, dealing 1d4 points of fire damage. The missile strikes unerringly if the target has less than total cover or concealment. Specific parts of a creature can’t be singled out. A target that fails its saving throw catches on fire (see Catching on Fire in the Dungeon Master’s Guide).
For every two caster levels, you gain an additional missile – two at 4th level, three at 6th level, four at 8th level, and the maximum of five at 10th level or higher. If you shoot multiple missiles, you can have them strike a single creature or several creatures. A single missile can strike only one creature. You must designate targets before you check for spell resistance or roll damage.
Spoiler (Anzeigen)(Book of Exhalted Deeds 101)
Evocation[Good, Light]
Level: Cleric 1, paladin 1, sorcerer/wizard 1, vassal of Bahamut 1
Components: S, Abstinence[You must abstain from sexual intercourse for 24 hours before casting this spell]
Casting Time: 1 standard action
Range: Close
Effect: Ray
Duration: 1 round/level
Saving Throw: None
Spell Resistance: Yes
Rays of holy light flash from your eyes. You can fire 1 ray per 2 caster levels, but no more than 1 ray per round. You must succeed on a ranged touch attack to hit a target. The target takes 1d6 points of damage from each ray.
Spoiler (Anzeigen)(Forgotten Realms: Serpent Kingdoms 156)
Level: Cleric 3, Sorcerer/Wizard 3
Range: Close
Area: Cone
Duration: Instantaneous
As stinking cloud, except that the nauseating vapors persist for 10 rounds.
Spoiler (Anzeigen)This gauntlet possesses a broad ridge of metal that extends along the bottom of the forearm to the edge of the wrist articulation, where a circular orifice is visible. This ridge of metal hides a spring-loaded mechanism that can expel a bolt with great force, akin to a miniscule crossbow.
[...]
You fire the spring-loaded gauntlet by sighing down your arm, then flip your hand back so that your palm faces your opponent - this motion fires the gauntlet.
(Ich habe es nicht verstanden ;) Es gibt auch kein Bild davon.)
Na dann will ich mich mal an der Übersetzung versuchen ;)
Glaube es verstanden zu haben.
Spoiler (Anzeigen)
ALso es handelt sich hierbei um ein breite Leiste die aus Metal besteht, sie ist am Unterarm befestigt, und geht bis zum Handgelenk, dort ist eine kleine Öffnung zu sehen. Diese breite Leiste versteckt einen Mechanismus der auf Druck reagiert, und wenn er ausgelöst wird, dann springt ein Bolzen mit großer Kraft hervor, welcher aus einer Miniarmbrust abgefeuert wird.
Der Mechanismus wird wie folgt ausgelöst:
zuerst musst du deinen Arm auf den Gegner richten, deine Finger zeigen Richtung Boden, dann musst du deine Hand schnell nach oben ziehen, so dass deine offene Handfläche in die Richtung von deinem gewünschten Ziel zeigt - Diese Bewegung löst den Mechanismus aus.
So in etwa müsste es funktionieren.