ToDo: Aufstieg + mag. Gegenstand Lvl + 1
Name: Furios
Race: Tiefling
Class: Warlord
Level: 4 (Level modifier: +2)
Exp: 5500+ (18.07.2016)
Senses: Perception +4 (Passive: 14); Insight +2 (Passive 12 )
Actionpoints: 1
Attribute: Str 18 (+4), Dex 8(-1), Con 12(+1), Int 15(+2), Wis 10(+0), Cha 16(+3)
Defenses: AC: 18, Fort: 17, Ref: 15, Will: 15
Speed: 5 squares
Initiative: +3 (Each ally within 10ft INI +2)
Attack, Defense, Powers (Anzeigen)Standard Melee Attack: Falchion (+9, 2d4+4)
Standard Range Attack: Sling (+3, 1d6-1)
HP: 39 (12 + Con-Score + (Lvl-1)*5)
At-Will Powers:
Commander's Strike: Ally makes a baisc melee attack (damage: +INT)
Wolf Pack Tactics: Move adjacent ally (to me or target) one field before my attack (attack: STR vs AC, damage: [1W]+STR)
Encouter Powers:
Hammer and Anvil: attack: STR vs REF, damage: 1[W]+STR and adjacent ally (to the target) has a free attack (dam: +CHA))
Hold the line: attack: STR vs AC, damage: 1[W]+STR and adjacent ally (to me) AC+2 till next turn
Daily Powers:
Bastion of Defense: attack: STR vs AC, damage: 3[W]+STR and allies within 5squares gain temp HP (5+CHA) till end of encounter
Utility Exploits:
Aid the Injured: Me or adjacent ally can spend a healing surge.
Racial Feats (Anzeigen)Bloodhunt: +1 attack bonus vs bloodied foes
Fire resistance: 5 + 1/2 Level = 7
Infernal wrath: (Encounter) If foe hits, fury (att: +1, dam: +CHA) on next attack
Low-light Vision
Class Feats (Anzeigen)Inspiring Presence: If ally can see me, when he spends an action point, he regains addionally (1/2 Lvl + CHA = 5) HP
Combat Leader: Me and allies within 10sq. get +2 INI
Inspiring Word: (2x Encounter, Close burst 5) Me or an ally can spend a healing surge and regain additional HP (+ 1d6)
Feats, Skills (Anzeigen)Feats:
Inspired Recovery: If ally can see me, when he spends an action point, he can make a free save (+CHA)
Alertness: not surprised, +2 Perception
Initiate of the Faith (Multiclass cleric): Religion skill and healing word 1/day (Me or adjacent ally can spend healing surge + 1d6)
Skills:
Language: Common, Draconic
Acrobatics 0 *
Arcana +4
Athletics +10 *
Bluff +7
Diplomacy +5
Dungeoneering +2
Endurance +7 *
Heal +7
History +4
Insight +2
Intimidate +10
Nature +2
Perception +4
Religion +9
Stealth +2 *
Streetwise +5
Thievery 0 *
* (already contains -1 for Armor)
Gear (Anzeigen)Curseforged Chainmail (40 lb.) (bei Treffer -2 Att vs Save, dann -1 Att vs Save)
Quick Falchion (ein weiterer Angriff pro Tag bei einem Treffer )
Falchion 7 (lb.)
Greatbow (+1)
Sling (0 lb.)
20 Bullets (5 lb.)
Standard adventurer's kit (33 lb.)
Reise- und Ausweispapiere
Nimmervoller Beutel (Heroic Tier)
18 Galifar (Startkapital)
+ 7 Galifar 5 Regenten (Halb-Orks beim Empfang)
- 15 Regenten (Runde Bier nach Empfang)
----------------
= 24 Galifar
= 88 lb., normal load
Charakter description (Anzeigen)Die beiden Hörnern und der 10 cm langer Schwanz zeigen bereits äußerlich die teuflische Abstammung des Tieflings. Zudem verleihen ihm seine rötliche Hautfarbe und seine roten Augen ein Aussehen, welches ihn von den meisten Bewohneren Q'Barras abhebt. Seiner Sonderstellung und seinem impossanten Auftreten hat er es zu verdanken, dass ihm viele mit einem gehörigen Respekt gegenübertreten und dass seine Worte oft Gehör finden. Somit verwundert es nicht, dass der 1,76m große und 80kg schwere Tiefling bereits in der Vergangenheit seine Führungsqualitäten unter Beweis gestellt hat. Außer common beherrscht er auch noch das in Q'Barra durchaus verbreitete Darconic.
Background story (Anzeigen)Aufgewachsen im neutralen Q'Barra in der Hauptstadt Neuthron ist es Furios gelungen sich weitestgehend aus dem letzten Krieg herauszuhalten. Dennoch musste auch er seine kriegerischen Fähigkeiten im Kampf bei den Überfällen der Echsenvölker und der Priraten unter Beweiß stellen. Dabei gelang es ihm immer wieder in seiner Gruppe als die zentrale Figur zu aggieren, welche die Übersicht behielt und die um ihn Kämfenden zu motivieren.
Seinen Fähigkeiten hat er es zu verdanken, dass eines Tages ein Adeliger aus dem Hause Tharashk auf ihn zu kam, um Erkundigungen über Piraten einzuholen, die vermutlich von einer der östlich gelegenen Inseln Lazaahrs aus agierten und immer wieder Transporte überfielen. Er sollte unauffällig aggieren, so dass er sich alleine auf den Weg nach Port Krez begab, um dort mit der Suche zu beginnen.
(Charakterstatus (http://games.dnd-gate.de/index.php/topic,4321.msg463173.html#msg463173))
Name: Phoebe
Race: Halfling
Class: Rogue
Level: 5
Experience: 5500+ (18.07.2016)
Senses: Perception +7 (Passive 17); Insight +2 (Passive 12)
Vision: Normal
Attributes: Str 12 (+1), Con 13 (+1), Dex 20 (+5), Int 8 (-1), Wis 10 (+0), Cha 17 (+3)
Defenses: AC 20 (25 vs. OA; +2 vs. first attack each encounter), Fort 14, Ref 20, Will 16
Saves: +5 vs. Fear
Speed: 6 squares
Initiative: +7
Opportunity Attack: Gambler's Short Sword +1 (+8 vs. AC, 1d6+2)
Phoebe, Halfling Rogue (Anzeigen)Phoebe
Female Halfling
5th-Level Rogue
Good
Strength 12 +1 (2 PB)
Constitution 13 +1 (3 PB)
Dexterity 20 +5 (12 PB; +2; +1)
Intelligence 8 -1 (0 PB)
Wisdom 10 +0 (0 PB)
Charisma 17 +3 (5 PB; +2; +1)
Speed 6
Initiative +7
Hit Points
Maximum 45 (12 + Constitution + 5 per level gained)
Bloodied 22
Surge Value 11
Healing Surges 7 (6 + CON)
Defenses
Armor Class 20 (25 against opportunity attacks)
Fortitude 14
Reflex 20 (+2 class bonus)
Will 16
Racial Traits
Small Size
Bold (+5 racial bonus to saving throws against fear)
Nimble Reaction (+2 racial bonus to AC against opportunity attacks)
Second Chance
Class Features
First Strike (combat advantage against any creatures that have not yet acted)
Rogue Tactics: Artful Dodger (CHA to AC against opportunity attacks)
Rogue Weapon Talent (+1 attack bonus with dagger; d6 damage with shuriken)
Sneak Attack (2d6)
Languages
Common
Goblin
Skills
Acrobatics +14 (+2 racial bonus)
Arcana +1
Athletics +8
Bluff +8
Diplomacy +5
Dungeoneering +2
Endurance +3
Heal +2
History +1
Insight +2
Intimidate +5
Nature +2
Perception +7
Religion +1
Stealth +12
Streetwise +10
Thievery +14 (+2 racial bonus)
Feats
Nimble Blade (+1 to attack rolls with light blades while having combat advantage)
Weapon Expertise (Light Blade) (+1 to attack rolls with any weapon power used with a light blade)
Bardic Dilettante (Bluff training; Majestic Word as daily power; wield bard implements)
Powers
Melee Basic Attack (Gambler's Short Sword +8/+9 (1d6+2, melee) or Dagger +8/+9 (1d4+1, melee); vs. AC)
Ranged Basic Attack (Dagger +12/+13 (1d4+5, 5/10) or Shuriken +11/+12 (1d6+5, 6/12) or Hand Crossbow +9 (1d6+5, 10/20); vs. AC)
Deft Strike (Gambler's Short Sword +12/+13 (1d6+6, melee) or Dagger +12/+13 (1d4+5, melee or 5/10) or Shuriken +11/+12 (1d6+5, 6/12); vs. AC)
Sly Flourish (Gambler's Short Sword +12/+13 (1d6+9, melee) or Dagger +12/+13 (1d4+8, melee or 5/10) or Shuriken +11/+12 (1d6+8, 6/12); vs. AC)
Hedge Wizard's Gloves (Mage Hand)
Hedge Wizard's Gloves (Prestidigitation)
Second Chance
King's Castle (Gambler's Short Sword +12/+13 (2d6+6, melee) or Dagger +12/+13 (2d4+5, melee or 5/10) or Shuriken +11/+12 (2d6+5, 6/12); vs. Reflex)
Bait and Switch (Gambler's Short Sword +12/+13 (2d6+6, melee) or Dagger +12/+13 (2d4+5, melee); vs. Will)
Tumble
Gambler's Short Sword
Boots of Free Movement
Blinding Barrage (Dagger +12/+13 (2d4+5) or Shuriken +11/+12 (2d6+5); vs. AC)
Majestic Word (Healing Surge +3; Slide 1)
5th-Level Exploit (...)
Necklace of Keys
Power Details (http://games.dnd-gate.de/index.php?action=pm;f=inbox;l=0;p=1)
Equipped Items (21 lb.)
Weapon: Gambler's Short Sword +1 (Critical: +1d6 damage, and you can shift 1 square)
Off-Hand: --
Armor: Darkleaf Leather Armor +1 (Property: Gain a +2 item bonus to AC against the first attack made against you in each encounter.)
Clothing: Basic Clothing
Misc: --
Magic Item Slots (0 lb.)
Arms: --
Feet: Boots of Free Movement (Property: Gain a +2 item bonus to saving throws against effects that apply the slowed, immobilized, or restrained condition.)
Hands: Hedge Wizard's Gloves
Head: --
Neck: Necklace of Keys +1 (Property: You gain a +1 item bonus to Thievery checks to open locks.)
Ring (left): --
Ring (right): --
Waist: --
Other Equipment (1 lb. + (36 lb.))
Bag of Holding (Property: This bag can hold up to 200 pounds in weight or 20 cubic feet in volume, but it always weighs only 1 pound. Drawing an item from a bag of holding is a minor action.)
Basic Clothing
Backpack
Bedroll
Flint and Steel
Waterskin
Sunrod (5)
Climber's Kit
Silk Rope (50 ft.)
Identification Papers (standard)
Identification Papers (with portrait)
Travel Papers
Weapon Belt (9 lb.)
Dagger (4)
Shuriken (10)
Hand Crossbow
Crossbow Bolts (20)
Spider Bolts +1 (10) (Property: When you hit an enemy with an attack using this ammunition, that enemy and each enemy adjacent to it is slowed until the end of your next turn.)
Belt Pouch (½+¼ lb.)
0 platinum dragons
6 gold galifars
7 silver sovereigns
0 copper crowns
Appearance
Phoebe ist eine junge Halblingsfrau von knappen vier Fuß Größe. Sie ist schlank und agil. Ihre Haare sind dunkelbraun und zu zahlreichen langen Zöpfchen geflochten, die wiederum wie ein Pferdeschwanz hinten zusammengebunden sind. Wie die meisten Halblinge hat auch Phoebe ein fröhliches Gemüt und in ihrem hübschen Gesicht blicken haselnussbraune Augen aufmerksam umher. Sie trägt praktische Lederkleidung mit vielen kleinen Taschen sowie eine Lederrüstung. Überall an ihrem kleinen Körper sind schlanke Dolche und vor allem Wurfsterne befestigt. Dazu hat sie noch einen Rucksack, an dem links ein Seil und rechts ein Köcher mit Armbrustbolzen hängt, und an ihrer Seite baumelt dazu passend eine kleine Handarmbrust.
Background
Phoebe stammt aus Port Krez, ihren Eltern gehört eine kleine Taverne am Hafen, der ‘Metkrug’, wo sie schon in jungen Jahren immer viele interessante Geschichten von den Seeleuten gehört hat. Wie die meisten Halblinge steckte auch Phoebe immer voller Abenteuerlust, und auch wenn ihre Eltern das durchaus nachvollziehen konnten, so waren sie doch auch immer ein wenig besorgt, wenn Phoebe durch die Hafengegend streifte; zumal da sie immer schon ein Talent dafür hatte, sich dabei in Schwierigkeiten zu bringen. Meist konnte sie sich aber auch wieder aus solchen Situationen hinauswinden. Ihre vielseitigen Fertigkeiten waren dabei oft von Nutzen, doch ab und zu war sie auch auf die Hilfe von Außenstehenden angewiesen. Einer von diesen ist der Eladrin Kuonu, den Phoebe schon öfters in verschiedenen Hafenkneipen gesehen hatte. Er hatte der kleinen Überlebenskünstlerin das eine oder andere Mal bei ihren nicht ganz so legalen Eskapaden geholfen, im Austausch für einen Anteil an der Beute natürlich. Aber auch wenn sie es mit dem Gesetz nicht immer ganz genau nimmt, ist Phoebe doch im Herzen ein freundliches und hilfsbereites Wesen.