Moving: Moving out of a threatened square usually provokes an attack of opportunity from the threatening opponent. There are two common methods of avoiding such an attack—the 5-foot-step and the withdraw action.
A confused character does not make attacks of opportunity against any creature that it is not already devoted to attacking (either because of its most recent action or because it has just been attacked).
Heal-Check auf Caladrel, Analyse und (nur gefahrlos!) Entfernung des Stachels sowie Prüfung ihres Zustandes:
1d201d20+14 = (6) +14 Gesamt: 20 - Geschummelt!
When you perform a combat maneuver, make an attack
roll and add your CMB to the result plus any bonuses you
might have due to specific feats or abilities.
Surprise Accuracy (Ex): The barbarian adds her barbarian
level on one attack roll. This power is used as a swift action
before the roll to hit. (4 rage points)
Rolling a natural 20 while attempting a combat maneuver is always a success, while rolling a natural 1 is always a failure.
+14 (BAB)
+9 (Stärke durch Rage angehoben)
+14 (Suprise Accuracy)
Macht +37. Addiert mit der +20 macht das +57.
Surprise Accuracy dürfte schon anwendbar sein:ZitatWhen you perform a combat maneuver, make an attack
roll and add your CMB to the result plus any bonuses you
might have due to specific feats or abilities.
Aber das ist eh alles unwichtig weil beim CMB steht:ZitatRolling a natural 20 while attempting a combat maneuver is always a success, while rolling a natural 1 is always a failure.
Demoralize: You can use this skill to cause your opponents
to become shaken for a number of rounds. The DC of this
check is equal to 10 + the target’s Hit Dice + the target’s
Wisdom modifier. If you are successful, the target is shaken for one round. This duration increases by 1 round for every 5 by which you beat the DC. You can only threaten
opponents in this way if they are within 30 feet and can
clearly see and hear you.
Demoralizing an opponent is a standard action.
Knowledge Local Guiltspur 1d20d20+14 = (7) +14 Gesamt: 21 - Geschummelt!
und Urglin 1d20d20+14 = (4) +14 Gesamt: 18 - Geschummelt!
Danke, Zon! :)
@Syeiron: sorry wegen dem feats, aber wo steht die Miss Chance?
Unter Bedingungen ist im Kampfthread nix aufgeführt
"Glückswurf"
1d201d20 = (4) Gesamt: 4 - Geschummelt!
Syeiron: Fly 1d20d20+2 = (8) +2 Gesamt: 10 - Geschummelt! (laut Zauber Bonus in Höhe der Hälfte des caster levels, für fly Minimum 5 > +2)
Skills: Acrobatics +14, Climb +22, Intimidiate +22, Perception +17, Survival +17, Fly +11, Linguistics +2.
SHIT!
Auch wenn alles recht unwahrscheinlich ist...Perception check bringt nichts besonderes hervor.
Wille für anzweifeln einer möglichen illusionären Gegend: 1d201d20+8 = (4) +8 Gesamt: 12 - Geschummelt!
Perception fürs genaue Umschauen in der Gegend falls erforderlich: 1d201d20+17 = (8) +17 Gesamt: 25 - Geschummelt!
Perception 1d201d20+6 = (3) +6 Gesamt: 9 - Geschummelt!Morpheus entdeck in der Gegend keine magischen Auren.
Spellcraft 1d201d20+17 = (6) +17 Gesamt: 23 - Geschummelt!
Auch wenn alles recht unwahrscheinlich ist...Perception check bringt nichts besonderes hervor.
Wille für anzweifeln einer möglichen illusionären Gegend: 1d201d20+8 = (4) +8 Gesamt: 12 - Geschummelt!
Perception fürs genaue Umschauen in der Gegend falls erforderlich: 1d201d20+17 = (8) +17 Gesamt: 25 - Geschummelt!
Hinter dir kannst du natürlich auch weiter. Und links der Klippe entlang. Und rechts.
Sense Motive - Ophelia:Im Grunde kann ich dagegen nur einen Diplomacy Check setzen, weil ich ja ehrlich zu dir bin. ;)
1d20d20+19 = (3) +19 Gesamt: 22 - Geschummelt!