@ Ilmari
Du warst rechtzeitig beim Kampf dabei und man sah dich, oder?
@ Sensemann
Es kommt ein bisschen drauf an, ob Nadir Zeit hat. Zur Not ist Weiterspulen gar kein Problem. Ich poste dann einfach noch ein paar Sachen, die keine Kontaktaufnahmen mit SCs sind.
Ne, der Kampf ging ja nur 1 Minute...wenn kommt er danach hinzu...wenn überhaupt
BTW: Mit der Ratte und dem evtl neuen SC von Dir wird auch noch ein weiterer SC am nächsten Abend eingebaut...
Geht ansonsten langsam mal mit Euren nächsten inplayposts schlafen, jungs und mädels, wenn ihr dies noch nicht tut^^
Hab den Platzhalterpost der Bardin mal selbst befüllt kurz^^
@Kazky:hmm... die kann ich quasi zu den Lumpen anziehen ja... hmm... grübel... bin mir da unsicher...
Bitte hiermit Deine Ausrüüstung erweitern:
- Padded Armor, falls Du eine Rüstung haben willst
Nein... kann ich nicht mit um und nachher hält man mich noch für nen Combatanten...
- Broken (http://www.d20pfsrd.com/gamemastering/conditions#TOC-Broken) Cutlass, falls Du ein rostiges Entermesser haben willst
Du hattest gesehen das meine Lumpen sorgfältig zusammengestellt sind? :wink: also auch nein...
- Pirate clothes, basic 1 sp 2 lbs., falls Du lieber die leichte Kleidung nehmen willst, anstatt den Lumpen
Okay :)
Amon? Arvilia?
oh Kairi... ich empfehle dir die Aktion "Work Diligently"... Nur ein Check, und den mit +4....
wie eine Wurfwaffe auf Entfernung, wobei man -6 auf den Angriff bekommt gegen AC 5 der Wurmholzreling-6=-4 improvised -2 range increment? *neugierig*
Grappling Hook: Throwing a grappling hook requires
a ranged attack roll, treating the hook as a thrown weapon
with a range increment of 10 feet. Objects with ample
places to catch the hook are AC 5.
Nadir darf sein gekauftes und abgenommens Rapier gerne zu einem Entermesser machen :)
Wie kann sich ein Charakter willentlich übergeben? Ilmari wird auf Teufel komm raus keinen Alkohol trinken, der ihm seiner Sinne und seines Verstandes beraubt, geschweige denn Abhängigkeit bedeutet!
Wie kann sich ein Charakter willentlich übergeben? Ilmari wird auf Teufel komm raus keinen Alkohol trinken, der ihm seiner Sinne und seines Verstandes beraubt, geschweige denn Abhängigkeit bedeutet!
@ Sense: Naja 9 reichen ja nicht wirklich, oder?! :P
Kannst Du mir bitte nochmal die Würfe zusammenfassen, die ich machen muss? Überblick = Fehlanzeige :-\
Ich schreibe dies mal hier rein, damit es für Kairi nicht unter geht
Habe ich IG von der Heilung von Kairi oder den anderen Vorgängen um mich etwas mitbekommen? Nach deiner Beschreibung ja nicht.
Wenn nicht, fände ich es schön wenn sie mich IG darauf anspricht.
Wäre irgend wie Schade, wenn die Situation für Arvilia einfach so vorbeigegangen ist... und sie davon nichts mitbekommen hat.
Versteht ihr was ich meine ? :oops: *lach*
Dabei ist Ilmari vorallem wieder mies gelaunt, denn er wurde beim Ausspucken des Grog erwischt und erwartet wie Kairi und Errérith für ihre Hexereien[1] zur heutigen Blutsstunde eine saftige Strafe durch Meister Scourge erneut, welche mit dem Kleriker ja noch eine Rechnung offen hat.
Denn Plugg hatte heute wieder ein Mal extrem schlechte Laune, beschimpfte die Jungpiraten, beleidigte dessen Familien, achtete genau darauf, dass auch jeder seinen Grog trank, und führte streng Regie während den Aufräumarbeiten.
Shooting or Throwing into a Melee
If you shoot or throw a ranged weapon at a target engaged in melee with a friendly character, you take a –4 penalty on your attack roll.
"Da war doch was"
Angriff auf Ratte nördlich: daneben
Move-Action: SW
Total Denfense: RK +4 (insgesamt 17) für eine Runde
When you channel energy, you can choose a number of targets in the area up to your Charisma modifier. These targets are not affected by your channeled energy.
Aid Anotherfehlt also noch ein 5ft step...
In melee combat, you can help a friend attack or defend by distracting or interfering with an opponent. If you're in position to make a melee attack on an opponent that is engaging a friend in melee combat, you can attempt to aid your friend as a standard action. You make an attack roll against AC 10. If you succeed, your friend gains either a +2 bonus on his next attack roll against that opponent or a +2 bonus to AC against that opponent's next attack (your choice), as long as that attack comes before the beginning of your next turn. Multiple characters can aid the same friend, and similar bonuses stack.
Schussel :Pund habe vergessen, das mit anzugeben.
Ja, wurde mir zu langweilig Euch beim epischen Kampf gegen die Ratten zuzuschauen :wink::X
War ja am Ende eh klar, dass ihr sie bald habt
First, select your new class level. You must be able to qualify for this level before any of the following adjustments are made.Alchemist 2
Second, apply any ability score increases due to gaining a level.-
Third, integrate all of the level’s class abilities and then roll for additional hit points.Bab 0->1 fort,ref 2->3, poison resistanz +2, poison use, Discovery: Tentacle/Tail(Ex)
Finally, add new skills and feats.keine feats:
First, select your new class level. You must be able to qualify for this level before any of the following adjustments are made.Fighter (Cad) 2
Second, apply any ability score increases due to gaining a level.-
Third, integrate all of the level’s class abilities and then roll for additional hit points.BAB +1 -> +2
Finally, add new skills and feats.Feats:
SC versus SC
Angriffe gegen Mitspieler - egal ob durch soziale Fertigkeiten, Magie oder mit der Waffe - sind nicht erlaubt!
Damit soll gesichert sein, dass jeder Spieler über seinen SC die Gewalt behält und selbst entscheiden kann, ob er die Lüge eines Mitspielers Inplay seinen Spieler glauben lässt, den Mitspieler Inplay leiden kann oder sich verzaubern lässt.
First, select your new class level. You must be able to qualify for this level before any of the following adjustments are made.Druid 2
Second, apply any ability score increases due to gaining a level.-
Third, integrate all of the level’s class abilities and then roll for additional hit points.
Finally, add new skills and feats.keine feats:
First, select your new class level. You must be able to qualify for this level before any of the following adjustments are made.Barbarian 2
Second, apply any ability score increases due to gaining a level.Nix
Third, integrate all of the level’s class abilities and then roll for additional hit points.BAB +1
Finally, add new skills and feats.4 Skillpunkte+FC= 5 Skillpunkte
Aufstieg fertig :)
ZitatSC versus SC
Angriffe gegen Mitspieler - egal ob durch soziale Fertigkeiten, Magie oder mit der Waffe - sind nicht erlaubt!
Damit soll gesichert sein, dass jeder Spieler über seinen SC die Gewalt behält und selbst entscheiden kann, ob er die Lüge eines Mitspielers Inplay seinen Spieler glauben lässt, den Mitspieler Inplay leiden kann oder sich verzaubern lässt.
Wäre eigentlich ein reiner Faustkampf zwischen SCs möglich oder ist dieser auch verboten?
Bei den Fertigkeiten bin ich etwas unschlüssig.
Wie sind eigentlich die Regeln fürs Kielholen? :twisted:
Ich denke erstmal ein Level mehr als Barbarian ist nicht falsch...ZitatFirst, select your new class level. You must be able to qualify for this level before any of the following adjustments are made.Barbarian 2ZitatSecond, apply any ability score increases due to gaining a level.NixZitatThird, integrate all of the level’s class abilities and then roll for additional hit points.BAB +1
Fort +1
Uncanny Dodge (Ex)
At 2nd level, a barbarian gains the ability to react to danger before her senses would normally allow her to do so. She cannot be caught flat-footed, nor does she lose her Dex bonus to AC if the attacker is invisible. She still loses her Dexterity bonus to Armor Class if immobilized. A barbarian with this ability can still lose her Dexterity bonus to Armor Class if an opponent successfully uses the feint action against her.
Rage Power:
Intimidating Glare (Ex)
The barbarian can make an Intimidate check against one adjacent foe as a move action. If the barbarian successfully demoralizes her opponent, the foe is shaken for 1d4 rounds + 1 round for every 5 points by which the barbarian's check exceeds the DC.
HP +10ZitatFinally, add new skills and feats.4 Skillpunkte+FC= 5 Skillpunkte
+1 Einschüchtern
+1 Überlebenskunst
+1 Wahrnehmung
+1 Akrobatik
+1 Schwimmen
Wie sind eigentlich die Regeln fürs Kielholen? :twisted:
Die werde ich erst preisgeben, wenn es soweit ist :twisted:
lvl 2:
rogue, pirate
talent: sea legs (replaces trapfinding), +2 acrobatics, climb, swim
D8 hits (6)
8+INT(1) skillpts
1 swim (class*)
1 acrobatics (class)
1 climb (class)
1 bluff (class)
1 sense motive (class)
1 stealth (class)
1 perception (class)
1 sleight of hand (class)
1 escape artist (class)
REF +2
sneak +1d6
Rigger’s Jobs:Nicht dazu, aber meist eine Alternative...
Rigging Repair: The ship's rigging frequently gets damaged and must be repaired, requiring Climb checks to reach the rigging 30 feet up, followed by a Profession (sailor) or Dexterity check.
Line Work: Hard work hoisting and lowering sails, requiring a Profession (sailor) or Dexterity check. The PC must also make a Constitution check to avoid being fatigued at the end of the shift.
Upper Rigging Work: Work in the upper rigging, 50 feet up, requiring Climb checks, followed by a Profession (sailor) or Dexterity check.
Rope Work: Handling the ship's ropes, including coiling them, stowing them, and securing them to cleats and single and double bollards, requiring a Profession (sailor) or Dexterity check.
Lookout: A climb to the crow's nest 60 feet up, requiring Climb checks followed by a Perception check.
Mainsail Duties: Tough work raising and lowering the mainsail, requiring a Profession (sailor) or Strength check. The PC must also make a Constitution check to avoid being fatigued at the end of the shift.
Note: rigger can take 10 to make required climb checks
Swab’s Jobs
Man the Bilges: Vile and sweaty work cleaning out the bilges (area A11), requiring a Strength check. The PC must also make a Constitution check to avoid being fatigued at the end of the shift.
Rat Catcher: Catching rats and other vermin below decks, requiring either a Stealth check, Survival check, or Dexterity check to catch and kill enough rats, cockroaches, and beetles for a good day's work.
Swab the Decks: Backbreaking work mopping the decks and scrubbing them with sandstone blocks called holystones, requiring a Strength or Constitution check. Failing either check results in the PC being fatigued at the end of the shift.
Hauling Rope and Knot Work: Tying and untying knots in the ship's ropes and moving heavy coils of rope from one part of the ship to another, requiring a Profession (sailor) or Strength check. The PC must also make a Constitution check to avoid being fatigued at the end of the shift.
Runner: Passing messages to the crew and officers of the Wormwood in all parts of the ship except officers' cabins, requiring an Acrobatics check and Constitution check. Failing the Constitution check results in the PC being fatigued at the end of the shift. A PC with the Run feat automatically succeeds at this task.
Repairs: Things constantly tear or break aboard the ship and need repairs, whether sewing sails or splicing rope all day, requiring a Profession (sailor) or Dexterity check.
Zitat von: Aufstieg:lvl 2:
rogue, pirate
talent: sea legs (replaces trapfinding), +2 acrobatics, climb, swim
D8 hits (6)
8+INT(1) skillpts
1 swim (class*)
1 acrobatics (class)
1 climb (class)
1 bluff (class)
1 sense motive (class)
1 stealth (class)
1 perception (class)
1 sleight of hand (class)
1 escape artist (class)
REF +2
sneak +1d6
BAB +1
Fort+0
Ref +0
Will +3
HP: 2 + 1 Fav Class= 10hp
Sprüche
Level 0: 4
Level 1: 2
Neue Sprüche:
Chill Touch
http://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/c/chill-touch
Cause Fear
http://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/c/cause-fear
Patron Spell: Touch of the Sea
http://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/t/touch-of-the-sea
Hex Level 2: Evile Eye
http://www.d20pfsrd.com/classes/base-classes/witch#TOC-Hex-FAQ-
Fertigkeiten +6
Heilkunde
Zauberkunde
Einschüchtern
Wahrnehmung
Wissen (geography)
Wissen Ebenen
Grobog, warum redest Du in Fettdruck? :suspicious: Ich glaube nic ht, dass Du die ganze Zeit über brüllst, oder? ;)
Grobog, warum redest Du in Fettdruck? :suspicious: Ich glaube nic ht, dass Du die ganze Zeit über brüllst, oder? ;)
Das frage ich mich auch
Sagt Grobog in die Runde ..., insofern gehe ich davon aus, dass er fett redet.
Denke da greift noch Welpenschutz... :D
1. "Gesagt=getan"Du bist der :peitsche: :peitsche: :peitsche: Sklaventreiber...
5. "Dumm ist der, der Dummes tut"
Diebstahl? Kazky hat nur gefunden...
Also Ilmari hat nichts aufföllig Neues. Finde ich ;)
@ Grobog: "Brüllst" du eigentlich mit Absicht? :suspicious:
Eigentlich müsste es ja reichen, wenn jemand Tearen Rum eintrichtert, um ihn zu stabilisieren. :cheesy:
Stabilisationswurf: 1d201d20-1 = (12) -1 Gesamt: 11 - Geschummelt!
Dying
A dying creature is unconscious and near death. Creatures that have negative hit points and have not stabilized are dying. A dying creature can take no actions. On the character's next turn, after being reduced to negative hit points (but not dead), and on all subsequent turns, the character must make a DC 10 Constitution check to become stable. The character takes a penalty on this roll equal to his negative hit point total. A character that is stable does not need to make this check. A natural 20 on this check is an automatic success. If the character fails this check, he loses 1 hit point. If a dying creature has an amount of negative hit points equal to its Constitution score, it dies.
Danke für den Hinweis! :) ... Dann mache ich das mal rückgängig und grabe den Punkt wieder aus.^^Der Stab-Wurf reicht nichtEinmal Heldenpunkt. :wink:
Lies doch mal den OoC II zuerst, Taeren ;)
Ability Damage: Damage to your Constitution score causes you to take penalties on your Fortitude saving throws. In addition, multiply your total Hit Dice by the Ability Damage penalty and subtract that amount from your current and total hit points. Lost hit points are restored when the damage to your Constitution is healed. See Ability Score Damage below.
Magic traps may be disarmed by a character with the trapfinding class feature with a successful Disable Device skill check (DC 25 + spell level). Other characters have no chance to disarm a magic trap with a Disable Device check.
@Ilmari: Unter oder im Wasser, wo Undinen leben, wird man nicht seekrank, aber auf einem Schiff schon
Wie ist der Schwimmen DC für die Rettungsaktion?Meine Schätzung wäre DC 20, weil Sturm. Du kannst nur eine Aktion machen pro Runde, aber weil Du Undine bist kannst Du mit einer Aktion pro Runde soweit schwimmen, wie andere mit zwei Bewegungsaktionen pro Runde. Ich könnte, wenn ich dich ins Wasser springen sehe, noch Touch of the Sea auf die Zaubern, aber ich weiß nicht ob das stackt oder vielmehr, ob mein Charakter meint, es würde helfen.
1. | Was die NSC-Crew jedoch betrifft: At this stage of the journey, the PCs and their allies / Plugg, Scourge and his followers have become more polarized. Decrease the attitude of any NPC not on at least friendly terms with any PC by one level. NPCs who are already hostile to the PCs can no longer be influenced by the PCs. |
Wenn ich antworte, dauert es zur Zeit locker 1min, bis es dann gepostet wird. Und das von Zuhause aus und ausm Büro. Ist das bei Euch auch so? Oder hat mich wer auf ne Liste gesetzt?Jetzt wo du es sagst... ich habe hier in letzter Zeit auch deutlich längere Lade und vor allem Upload Zeiten. Habe es bisher auf meine Verbindung zu Hause geschoben...
Es scheint auch anderen so zu gehen...
http://games.dnd-gate.de/index.php/topic,7465.msg810289.html#msg810289
Ich dachte, dass in difficult terrain auch ein 1,5m möglich sei als volle Aktion.Lies dir den Passus nochmal durch:
Mein Charakter heißt Dorin. Darvin verweilt momentan im Archiv ;)
Edit: Ich warte einfach mal auf Ilmari. Oder sollen wir trotzdem schon Ingame posten?
Wenn ich Mage Armor auf jemanden mit einer Rüstung zaubere und die Rüstung einen schlechteren Bonus als +4(Mage Armor) hat, wirkt der Zauber. Richtig?
If used before a roll is made, a hero point grants you a +8 luck bonus to any one d20 roll.
Ähm,liest Du eigentlich das Inplay? :huh:
CoverAlso: Cover kann man im Nahkampf ignorieren im Normalfall:
Sailors and the Pirates on a ships (including the PCs) have partial cover (+2
to AC and +1 on Reflex saving throws) while those in the
sterncastle have cover (+4 to AC and +2 on Reflex saving
throws), as well as total concealment (50% miss chance)
from the fog cloud.
When making a melee attack against an adjacent target, your target has cover if any line from any corner of your square to the target's square goes through a wallBleibt der Nebel. Bei Total Concealment habe ich keine Line of Sight zu irgendeinem der Combatanten, selbst nicht zu dehnen die neben mir stehen:
Total ConcealmentWobei ich da eher annehme, das durch den Zauber Fogcloud das ganze verursacht wurde, und der bricht das ganze auf Concealment (20% Misschance) runter wenn man sich innerhalb von 5 ft zueinander befindet.
If you have line of effect to a target but not line of sight, he is considered to have total concealment from you. You can't attack an opponent that has total concealment, though you can attack into a square that you think he occupies. A successful attack into a square occupied by an enemy with total concealment has a 50% miss chance (instead of the normal 20% miss chance for an opponent with concealment).
A bank of fog billows out from the point you designate. The fog obscures all sight, including darkvision, beyond 5 feet. A creature within 5 feet has concealment (attacks have a 20% miss chance). Creatures farther away have total concealment (50% miss chance, and the attacker can't use sight to locate the target).
A rogue cannot sneak attack while striking a creature with concealment.
Cheat Death: A character can spend 2 hero points to cheat death. How this plays out is up to the GM, but generally the character is left alive, with negative hit points but stable. For example, a character is about to be slain by a critical hit from an arrow. If the character spends 2 hero points, the GM decides that the arrow pierced the character’s holy symbol, reducing the damage enough to prevent him from being killed, and that he made his stabilization roll at the end of his turn. Cheating death is the only way for a character to spend more than 1 hero point in a turn. The character can spend hero points in this way to prevent the death of a familiar, animal companion, eidolon, or special mount, but not another character or NPC.
Ertrinken - Ein gefährliches Trinkspiel
ZitatErtrinken - Ein gefährliches Trinkspiel
Siehe: Ansprache von Captain -> Der Tag an Bord der Wurmholz -> GAMBLING OPTIONS:
5 Aktionen:
Mitfeiern um Präsenz zu zeigen, dabei aber wenig trinken:
Okay, dann musst Du aber auch trinken bzw. es wegschütten (Heimlichkeit)
- eine Runde Besmara klopfen, (stell es mir wie Poker vor), wobei ich aber weniger meine Karten als meine Mitspieler spielen will (Sense Motiv+ Bluff) wenn das geht.Geht, aber dennoch auf Gambeln auch würfen
- Dabei versuche ich mich dann auch an etwas Unterhaltung, noch unsicher, ob es ne Geschichte oder ein Tanz oder so wird.Okay
Dann verabschiede ich mich zur Ruhe um mir:
Das Fischerschiff noch 3x genauer anzusehen ;)3x Wahrnehmung und Heimlichkeit bitte(=Okay)
Macht also: 1x Gamble, 1x Entertain, 3x Sneak
Hmm,
- feiern mit "Zahn" und wer sich noch so findet und dabei "Essen" und möglichst wenig trinken
- Anbandeln mit der Piratenbraut
- fernhalten von Conchi
- Sneak 2x
Fünf Aktionen also... Wäre also schade, das alles nur mit Saufen/bereits ausgeknockt in der Ecke liegen zu verschwenden. :cheesy:
Trotzdem wird Rum nicht wegzudenken sein. Mal sehen:
- Essen und Trinken
- 2x Sneak
- Glücksspiel/weitersaufen/spontan was sich so auf dem Fest ergibt
Da ich für die nächsten Tage extrem selten hier sein werde und mir trotzdem schon einmal Gedanken machen möchte:
Wie genau laufen diese 5 "Aktionen" denn jetzt genau ab? Hab die entsprechenden Regeln beim überfliegen der Regeln und Informationen leider nicht gefunden. :-\
Der Tag an Bord der WurmholzZitatDAILY ACTIONS:
How daily actions work: Everyday after the first day you are assigned a job by Scourge, Plugg or Fishguts. during the day you are allowed one action, any of the Daytime Ship actions.
In the evening you will also get a ship action, this takes place right after supper during free time. These are the Evening/Night time free actions. You can choose any of these.
finally, during the night...when you are supposed to be asleep you can choose to take another two Night time actions, but only the ones marked with and (*) Note that for each Night time actions you take you must make a roll to avoid fatigue.ZitatDAYTIME SHIP ACTIONS
Work Diligently: Gain a +4 bonus on any one check for a job’s daily task. Only 1 check if there are 2 checks to be made that day.
Influence: Make normal checks for a job’s daily task and attempt to influence a single NPC you are working with. Swabs can influence swabs, riggers can influence riggers, cooks mate has a bit more freedom so they can influence a number of different people during the day.
Sneak: Make normal checks for a job’s daily task and briefly explore one area of the ship (the PC can make a single Perception check or other skill check with no chance of detection)
Shop: Take a –2 penalty on all checks for a job’s daily task and visit the quartermaster’s store (which is in the galley)
Shirk: Take a –2 penalty on all checks for a job’s daily task and take time exploring one area of the ship. The PC can take 10 on a single Perception check or other skill check, but must make a check to avoid being discovered (see below).ZitatEVENING/NIGHT SHIP ACTIONS
Sleep: Go to bed early and sleep through the night (automatically recover from fatigue)
Gamble: Play or gamble on a game of chance or pirate entertainment.
Entertain: Make one Perform check to entertain the crew.
Influence*: Attempt to influence a single NPC
Sneak*: Take time exploring one area of the ship. The PC can take 20 on a single Perception check or other skill check, but must make a check to avoid being discovered.
Steal*: Attempt to open a locked door or locker. The PC must make a check to avoid being discovered.
*Wobei laut Abenteuer es am DM liegt, ob er die jeweilige Aktion erlaubt
GAMBLING OPTIONS:Zitat
Armdrücken - Stärkewurf versus Stärkewurf
Schweine werfen - Ein Spiel, bei welchem eingefettete Bleibarren in mit Schweine-Haut überzogene Körbe geworfen werden
Ertrinken - Ein gefährliches Trinkspiel
Betrüg den Teufel - Ein Würfelspiel
Besmara klopfen - Ein Kartenspiel
Trinken und wer zuerst umkippt hat verloren ;)
Womit würfel ich den auf gambeln? Ich hab den Skill nicht... Ist das ein Glückswurf oder ein unmodifizierter d20 oder ein skill check oder was?......
- eine Runde Besmara klopfen, (stell es mir wie Poker vor), wobei ich aber weniger meine Karten als meine Mitspieler spielen will (Sense Motiv+ Bluff) wenn das geht.Geht, aber dennoch auf Gambeln auch würfen
...
Womit würfel ich den auf gambeln? Ich hab den Skill nicht... Ist das ein Glückswurf oder ein unmodifizierter d20 oder ein skill check oder was?......
- eine Runde Besmara klopfen, (stell es mir wie Poker vor), wobei ich aber weniger meine Karten als meine Mitspieler spielen will (Sense Motiv+ Bluff) wenn das geht.Geht, aber dennoch auf Gambeln auch würfen
...
Vielleicht ist das nicht so eine große Sache für die anderen, aber bei mir wäre es für ein Post schon hilfreich, wenn ich wüsste "wer macht was?", "wer sitzt wo?", "irgendwelche Besonderheiten" etc.
Ich warte noch ein bisschen mit meinem Post.
Nun gut, dann:Fünf Aktionen also... Wäre also schade, das alles nur mit Saufen/bereits ausgeknockt in der Ecke liegen zu verschwenden. :cheesy:
Trotzdem wird Rum nicht wegzudenken sein. Mal sehen:
- Essen und Trinken
- 2x Sneak
- Glücksspiel/weitersaufen/spontan was sich so auf dem Fest ergibt
Spontan...nö-sag, was Du spielen willst
At this point, the
...visibility is practically zero, making Perception checks all but impossible...
First, select your new class level.Ranger (Infiltrator) 2 Vorraussetzung: Ranger Infiltrator 1 erfüllt ;)
Second, apply any ability score increases due to gaining a level.auf Lvl 3: keine :(
Third, integrate all of the level's class abilitiesBaB: +2 --> Erhöhung um 1 von: BAB, CMD, CMO, Angriffe(alle)
and then roll for additional hit points.1d10+1 =11 ;)
Finally, add new skills and feats.Skills: 6+1Int: 2x Acrobatics, je 1x Bluff, Diplomacy, Perception, Profession, Stealth
In addition, whenever a character gains a level, she earns an additional hero pointDen hab ich mir dann auch mal aufgeschrieben.
First, select your new class level.Ranger (Freibeuter) 2
Third, integrate all of the level's class abilities+1 GaB = KMV +15, KMB +2, GaB +2, Angriff +5
and then roll for additional hit points.1d10 = 4
Finally, add new skills and feats.Skills: 6-1Int: +1 Überlebenskunst, +1 Schwimmen, +1 Diplomatie, +1 Akrobatik, wenn erlaubt +1 Handwerk (Belagerungsgeräte)
Stufenaufstieg:ZitatFirst, select your new class level.Ranger (Infiltrator) 2 Vorraussetzung: Ranger Infiltrator 1 erfüllt ;)ZitatSecond, apply any ability score increases due to gaining a level.auf Lvl 3: keine :(ZitatThird, integrate all of the level's class abilitiesBaB: +2 --> Erhöhung um 1 von: BAB, CMD, CMO, Angriffe(alle)
Fort +3 , Ref +3, Will +0 --> Erhöhung von Fort und Ref um 1
Combat Style: Two-Weapon-Fighting, Combat Style Feat: Two Weapon Fighting (http://www.d20pfsrd.com/feats/combat-feats/two-weapon-fighting-combat---final) --> Anpassung ZweiWaffenkampfZitatand then roll for additional hit points.1d10+1 =11 ;)ZitatFinally, add new skills and feats.Skills: 6+1Int: 2x Acrobatics, je 1x Bluff, Diplomacy, Perception, Profession, Stealth
Feats: Stufe 3: Combat Expertise, TWF s.o.ZitatIn addition, whenever a character gains a level, she earns an additional hero pointDen hab ich mir dann auch mal aufgeschrieben.
Hier mein Stufenaufstieg:ZitatFirst, select your new class level.Ranger (Freibeuter) 2ZitatThird, integrate all of the level's class abilities+1 GaB = KMV +15, KMB +2, GaB +2, Angriff +5
+1 Fort, +1 Ref = Zähigkeit +3, Reflex + 8
Combat Style: Two-Weapon-Fighting, Combat Style Feat: Two Weapon Fighting (http://www.d20pfsrd.com/feats/combat-feats/two-weapon-fighting-combat---final)Zitatand then roll for additional hit points.1d10 = 4ZitatFinally, add new skills and feats.Skills: 6-1Int: +1 Überlebenskunst, +1 Schwimmen, +1 Diplomatie, +1 Akrobatik, wenn erlaubt +1 Handwerk (Belagerungsgeräte)
Feats: Two Weapon Fighting,
AUf STufe 3 bekommst du auch noch ein weiteres Feat ;)
Ich komme frühestens erst heute Abend dazu, mich näher mit dem Aufstieg zu beschäftigen. Zeitweise habe ich überlegt, den Gunslinger dazu zu nehmen, wenn ich mich recht erinnere. Fragt sich nur, ob das gerade in dieser Spielsituation so sinnvoll wäre... Wäre das denn spieltechnisch umsetzbar?
First, select your new class level.Gunslinger (Buccaneer) 1
Second, apply any ability score increases due to gaining a level./
Third, integrate all of the level's class abilities+1 BAB
and then roll for additional hit points.TP: +3 (Würfel) + 1 (KO)
Finally, add new skills and feats.Skills: 4 -1 (IN) +1 (Mensch) = 4:
In addition, whenever a character gains a level, she earns an additional hero pointWird gemacht.
Hat jemand einen Vorschlag, was für ein Talent ich nehmen könnte?Erhöhte Initiative lohnt sich, meiner Erfahrung nach, nicht unbedingt. Dass jemand um Wunden kümmern kann, ist zwar im Notfall von Vorteil, aber bringt es bei geringem Bonus auch nicht wirklich. Aber du hast Heilen ja als Klassenfertigkeit und zusammen mit dem Modifier kommt da schon ein nettes Ergebnis bei raus. :)
Edit: über Improved Initiative (https://sites.google.com/site/pathfinderogc/feats/combat-feats/improved-initiative-combat---final) (+4 initiative)
oder Self Sufficient (https://sites.google.com/site/pathfinderogc/feats/general-feats/self-sufficient---final) (+2 Heal und Survival, dann Heal als Skill) denke ich nach
Fleisskärtchen abhol ;)Stufenaufstieg:ZitatFirst, select your new class level.Ranger (Infiltrator) 2 Vorraussetzung: Ranger Infiltrator 1 erfüllt ;)ZitatSecond, apply any ability score increases due to gaining a level.auf Lvl 3: keine :(ZitatThird, integrate all of the level's class abilitiesBaB: +2 --> Erhöhung um 1 von: BAB, CMD, CMO, Angriffe(alle)
Fort +3 , Ref +3, Will +0 --> Erhöhung von Fort und Ref um 1
Combat Style: Two-Weapon-Fighting, Combat Style Feat: Two Weapon Fighting (http://www.d20pfsrd.com/feats/combat-feats/two-weapon-fighting-combat---final) --> Anpassung ZweiWaffenkampfZitatand then roll for additional hit points.1d10+1 =11 ;)ZitatFinally, add new skills and feats.Skills: 6+1Int: 2x Acrobatics, je 1x Bluff, Diplomacy, Perception, Profession, Stealth
Feats: Stufe 3: Combat Expertise, TWF s.o.ZitatIn addition, whenever a character gains a level, she earns an additional hero pointDen hab ich mir dann auch mal aufgeschrieben.
Wirklich sehr sehr vorbildlich :)
Hat jemand einen Vorschlag, was für ein Talent ich nehmen könnte?Skill Focus Profession Sailor... Dann haben wir nen Steuermann ;)
Edit: über Improved Initiative (https://sites.google.com/site/pathfinderogc/feats/combat-feats/improved-initiative-combat---final) (+4 initiative)
oder Self Sufficient (https://sites.google.com/site/pathfinderogc/feats/general-feats/self-sufficient---final) (+2 Heal und Survival, dann Heal als Skill) denke ich nach
Fleisskärtchen abhol ;)Stufenaufstieg:ZitatFirst, select your new class level.Ranger (Infiltrator) 2 Vorraussetzung: Ranger Infiltrator 1 erfüllt ;)ZitatSecond, apply any ability score increases due to gaining a level.auf Lvl 3: keine :(ZitatThird, integrate all of the level's class abilitiesBaB: +2 --> Erhöhung um 1 von: BAB, CMD, CMO, Angriffe(alle)
Fort +3 , Ref +3, Will +0 --> Erhöhung von Fort und Ref um 1
Combat Style: Two-Weapon-Fighting, Combat Style Feat: Two Weapon Fighting (http://www.d20pfsrd.com/feats/combat-feats/two-weapon-fighting-combat---final) --> Anpassung ZweiWaffenkampfZitatand then roll for additional hit points.1d10+1 =11 ;)ZitatFinally, add new skills and feats.Skills: 6+1Int: 2x Acrobatics, je 1x Bluff, Diplomacy, Perception, Profession, Stealth
Feats: Stufe 3: Combat Expertise, TWF s.o.ZitatIn addition, whenever a character gains a level, she earns an additional hero pointDen hab ich mir dann auch mal aufgeschrieben.
Wirklich sehr sehr vorbildlich :)
Ich dachte ehrlich gesagt, dass der "Säufer" Taeren den Steuermann macht.Hat jemand einen Vorschlag, was für ein Talent ich nehmen könnte?Skill Focus Profession Sailor... Dann haben wir nen Steuermann ;)
Ich dachte ehrlich gesagt, dass der "Säufer" Taeren den Steuermann macht.Hat jemand einen Vorschlag, was für ein Talent ich nehmen könnte?Skill Focus Profession Sailor... Dann haben wir nen Steuermann ;)
Hey, besoffen arbeitet der am besten.^^ Wenn Ben den Steuermann machen soll, kann ich ja mal über Skilled Driver (http://www.d20pfsrd.com/feats/general-feats/skilled-driver) nachdenken. Aber mit der TP-Menge... hmm. Allerdings weiß ich nicht, ob durch die 3 zusätzlichen, die Toughness mir bringen würde, meine Situation wirklich besser wird. :suspicious:
AUf STufe 3 bekommst du auch noch ein weiteres Feat ;)
Lohnt sich wirklich eher nicht, da die richtigen Schiffskämpfe erst in den höheren Teilen des AP's kommen und wir ja höchstens den zweiten Teil etwas noch spielen werden...
First, select your new class level.Sorcerer
Second, apply any ability score increases due to gaining a level.-
Third, integrate all of the level's class abilitiesBloodline Power -> Elemental Resistance (Ex): At 3rd level, you gain cold resistance 10
and then roll for additional hit points.1d6+2 = 8
Finally, add new skills and feats.Skills: 4 Points
In addition, whenever a character gains a level, she earns an additional hero pointyup yup
Feats:Nützt ja nichts, ich habe mir jetzt Toughness eingetragen. Damit sind Bogen und Status jetzt fertig angepasst.
Stufe 3: da bin ich noch am Überlegen
First, select your new class level.Druide (Tempest Druid) 3
Second, apply any ability score increases due to gaining a level.-keine-
Third, integrate all of the level's class abilities and then roll for additional hit points.
Finally, add new skills and feats.Skills (4+1(FC)): Perception, Diplomacy, Kowledge (Natur), Knowledge (Geography), Heal
In addition, whenever a character gains a level, she earns an additional hero point+1 Heldenpunkt
Stufenaufstieg:ZitatFirst, select your new class level.SorcererZitatSecond, apply any ability score increases due to gaining a level.-ZitatThird, integrate all of the level's class abilitiesBloodline Power -> Elemental Resistance (Ex): At 3rd level, you gain cold resistance 10
Bloodline Spell -> Obscuring Mist
Base Spells/day -> 5
Saves: Will +3, Reflex: +1 , Fortitude: +1
New Spells: Ear-Piercing Scream(1)Zitatand then roll for additional hit points.1d6+2 = 8ZitatFinally, add new skills and feats.Skills: 4 Points
+1 Profession(Sailor), +1 Bluff, +1 Spellcraft, +1 Perception
Feat für Stufe 3: Improved InitiativeZitatIn addition, whenever a character gains a level, she earns an additional hero pointyup yup
Feats:Nützt ja nichts, ich habe mir jetzt Toughness eingetragen. Damit sind Bogen und Status jetzt fertig angepasst.
Stufe 3: da bin ich noch am Überlegen
ZitatFirst, select your new class level.Druide (Tempest Druid) 3ZitatSecond, apply any ability score increases due to gaining a level.-keine-ZitatThird, integrate all of the level's class abilities and then roll for additional hit points.
BAB: +2 (Erhöhung um 1 von BAB, CMD, CMO, Angriff (alle))
Reflex: +1 (Erhöhung um 1)
Electrical Resistance (Ex): At 3rd level, a tempest druid gains electricity resistance 5. As a standard action, she can transfer this resistance to another creature for 1 hour, after which time it reverts to her. This ability replaces trackless step.
Zauber: 1 Zauber 2. Grad (Level 3) + 1. Zauber 2. Grad (Attributsbons)
Domäne (Wetter): Domänenzauber: fog cloud (https://sites.google.com/site/pathfinderogc/magic/all-spells/f/fog-cloud)
HP: +6 (Stufe 3) +1(KO)=7ZitatFinally, add new skills and feats.Skills (4+1(FC)): Perception, Diplomacy, Kowledge (Natur), Knowledge (Geography), Heal
Feat: Self Sufficient (https://sites.google.com/site/pathfinderogc/feats/general-feats/self-sufficient---final) (+2 Heal und Survival, dann Heal als Skill)ZitatIn addition, whenever a character gains a level, she earns an additional hero point+1 Heldenpunkt
Edit: Heldenbogen und Status aktualisiert, Heldenpunkt für Kapitel 3 noch nicht eingetragen, da wir wenn ich das richtig verstehe, noch in Kapitel 2 sind.
Ich überlege Flaming Sphere (http://www.d20pfsrd.com/magic/all-spells/f/flaming-sphere) auf die Mücken zu zaubern. Was ist, wenn die Stechmücken über Wasser fliegen, versinkt dann die Sphere und geht aufs, wenn ich sie dorthin bewegen würde?Im Wasser wäre die Feuerkugel gelöscht
Beachte halt auch die Casting Time: 1 roundDas ist einer der Gründe, der mich noch abhält. Aber die Alternative Flaming Sphere bringt mir nichts im Wasser.
Japp, zumal der Hexenmeister nächste Runde wahrscheinlich eh R.I.P. istDer Druide geht davon aus, dass Khel im Mund des Gegners nicht mehr zu retten ist. Meine Vermutung: Das Vieh isst ihn einfach auf.
Wesen, die mindestens eine Größenkategorie kleiner als der Wirbelwind sind, können Schaden erleiden, wenn sie in dem Wirbelwind gefangen werden (für gewöhnlich in Höhe des Hiebangriffs einer Kreatur der jeweiligen Größe) und vielleicht sogar in die Luft gehoben werden.
Habe gerade in der deutschen prd gelesen:ZitatWesen, die mindestens eine Größenkategorie kleiner als der Wirbelwind sind, können Schaden erleiden, wenn sie in dem Wirbelwind gefangen werden (für gewöhnlich in Höhe des Hiebangriffs einer Kreatur der jeweiligen Größe) und vielleicht sogar in die Luft gehoben werden.
tut mir leid, aber ich hab den Reflexwurf eh geschafft...
Mach bitte was anderes trotzdem :)
Kann man beim chargen kritisch treffen?Ja.