Amaranthine Valour
(http://img94.imageshack.us/img94/1488/kgiv.png)
Machine Spirit Odditiy: Blasphemous Tendencies
Past History: Xenophilus
Class: Ambition-class cruiser
- Speed: 5
- Maneuverability: +22 (12+5[Brücke]+5 verbesserte Steuerdüsen)
- Detection: +20
- Hull Integrity: 63/66
- Armour: 17
- Turret Rating: 2
- Space: 75/75
- SP: 76 + 3(Anforderungen)
- Power: 69/75
- Crew Rating: Competent Crew (30)
- Crew Population: 102/102
- Moral: 101/101
Essential Components:
- Jovian Pattern Class 4 Drive
- Miloslav H-616.b Warp Engine
- Gellar Field
- Repulsor Shield Array
- Ship Master's Bridge [+5 Nav/Pilot, +10 BS]
- Vitae Pattern Life Sustainer
- Pressed-Crew Quarters [-2 Morale]
- M-201.b Auger Array [+5 Detection]
Secondary Components:
- Two Lathe Grav-Culverin Broadsides
- Two Jovian-pattern Landing Bay
- Stygies Macrocannon Battery
- Shadow Blind Bays [+50 Trade/+75 Criminal]
- Arborethum [2x Time at Void, +2 Crew]
- Manufactorum [+10 Trade]
- Medicae Deck
- Teleportarium
- Laboratorium
- Small Craft Repair Dock
- Runecaster
- Augmented Retro-thrusters
Ship Upgrades
- Good-Craftmanship Crew Improvements [+3 Morale]
Weapon Summary
- Prow Stygies Macrocannon Battery (Macrobattery, Strength 3, Damage 1d10+2, Crit 6, Range 5) - Reduce vessels armour by three, when hit from a Stygies Macrocannon Battery, for the damage calculation of the salvo containing the Stygies Macrocannon Battery
- Port and Starboard Lathe Grav-Culverin Broadside (Macrobattery, Strength 6, Damage 1d10+3, Crit 7, Range 5 or Macrobattery, Strength 6, Damage 1d10+1, Crit 7, Range 7)
- Port Jovian-pattern Landing Bay (Launch Bay, Strength 2) - This Bay holds two Squadrons of Fury interceptors, Starhawk Bombers and Support Crafts (Halo barges)
- Starboard Jovian-pattern Landing Bay (Launch Bay, Strength 2) - This Bay holds two Squadrons of Fury interceptors, one Squadron of Starhawk Bombers and Aeronautics
Modifier Summary
- All Navigation Tests made to pilot this vessel through the warp gain a + 35 bonus
- While aboard the ship all crew suffer -5 to Willpower based Tests
- Tech-Use Tests to repair this ship suffer a -30 or -10 with Forbidden Lore (Xenos)
- Reduce the duration of all warp passages by three quarters
- Roll on the Warp Travel Encounters Table every three days
- This ship does not suffer from penalties to Manoeuvere Actions when travelling through celestial phenomena consisting primarily of small particles
- All Piloting and Navigation Tests by crew on the Bridge gain +5
- All Ballistic Skill Tests to fire shipboard weapons gain +10
- Location of the Shadow Blind Bays requires an Arduous (-40) Scrutiny Test
- Double the time this ship may remain at void without suffering Crew Population or Moral loss
- +10 Bonus on the weekly Tech-Use Tests for extended repairs
- +10 Bonus on Acquisition Tests to restore Hull Integrity
- +20 Bonus on all Medicae Tests by crew on the Medicae Deck
- +20 Bonus on all Command Tests for Attackers of Hit and Run Attacks (no Piloting Test required)
- +20 bonus to all tests to identify, analyse, and repair artefacts of ancient or xenos origin, or to any tests to craft single items
Achivment Points Summary
- Gain 60 additinial Achivment Points while working on a Trade objective
- Gain 75 additinial Achivment Points while working on a Criminal objective
- Gain 75 additinial Achivment Points while working on a Trade or Military objective, when Support Crafts are used
Geschichte (Anzeigen)Die Amaranthine Valour wurde während der Meritech-Kriege in den Kormisoshi-Docks gebaut, grundlegend ausgestattet und wurde anschließend durch einen alten Gefallen auf den Drehbänken mit mächtiger Waffentechnik ausgestattet, dabei wurde auch ein seltenes Teleportarium verbaut. Aber erst durch den besonderen Warpantieb ist der Ambition-Klasse Kreuzer zu Berühmtheit gekommen, als die Amaranthine Valour eine normalerweise mehrere Tage dauernde Reise in Rekordzeit zurücklegte und einer bedrängten Patrouille der Koronusflotte die nötige Ablenkung verschaffte um gemeinsam den Sieg zu erringen. Als Schiff mit variabler Rolle, war die Amaranthine Valour vor allem als Flaggschiff einer Erkundungsflottille konzipiert, die den Auftrag hatte neue Kolonien und Handelsrouten für das Hause Holt zu entdecken. Während einer dieser Expeditionen, hatte die Amaranthine Valour jedoch einige Modifikationen unterlaufen, denn durch ein erbeutetes Xenos-Artefakt versprach sich der damals amtierende Kapitän eine große Profitsteigerung. Leider jedoch zum Nachteil des Hauses, denn der eh schon argwöhnische Ordo Xenos nahm sich diese Gelegenheit als Ansporn eine gründliche Durchsuchung des Hauses zu veranlassen und so war die Amaranthine Valour für etwas mehr als hundert Jahre in den Docks von Wanderershafen festgesetzt. Frei vom Makel der Häresie, gab die Inquisition das Schiff wieder frei, stets ein wachsames Auge auf den Kapitän des Schiffes und seine Aktionen habend. Jeder neue Kapitän wird feststellen, dass die Amaranthine Valour nichts von ihrer legendären Reisegeschwindigkeit eingebüßt hat und ganze Sektoren in wenigen Tagen durchqueren kann.