Man möchte sagen, nichts glückt als die schwarzen Entwürfe der Bösen.
Die schuldlosen Vorsätze des Guten kommen fast nie zur Erfüllung.
(http://4.bp.blogspot.com/-oWhjL-E7LNU/T2u3n2I3NQI/AAAAAAAAAXA/adQY2dXS1W8/s1600/dward.jpg)
Hier dürft ihr eure Übeltaten planen.
@ Arkil: Wie willst du denn die Ratten dazu bringen, die Leute zu beißen oder noch eine andere Frage: Wie willst du die Ratten in die Festung bringen? Denn beschworene Kreaturen bleiben ja nur wenige Sekunden bestehen. Da müsstest du schon glaube ich, aktiv in die Festung eindringen und die Viecher dort ungesehen beschwören. Außerdem sehen deine Kreaturen (soweit ich weiß) aus wie Schatten, das ist also auch eher suboptimal, wenn man mich fragt.
Richtige Ratten nehmen kann man eigentlich auch nicht...
Was das Gift angeht, wäre das vermutlich einfacher. Da müsste man vielleicht noch nicht einmal in die Festung eindringen, um es zu verbreiten. Außerdem ist die Chance, das es jeden betrifft, höher, wenn man es in das Essen oder das Trinkwasser mischt. Außerdem könnte ich das Gift nach offiziellen Regeln sogar verstärken, indem ich mehrere Dosen zusammenmische. Das einzige Problem wäre dabei, das es vermutlich relativ teuer wird, sogar mit meinen Feats, die das ganze billiger machen, da man ja vermutlich ne ganze Menge braucht.
Je nachdem, was wir erreichen wollen, würde ich zum Beispiel Oil of Taggit (http://www.d20pfsrd.com/gamemastering/afflictions/poison/oil-of-taggit) vorschlagen. Das einzige was mich da stört, ist, das nur ein Onset von einer Minute hat.
Regeln zum "stacken" von Giften (Anzeigen)Multiple Doses of Poison
Unlike other afflictions, multiple doses of the same poison “stack,” meaning that successive doses combine to increase the poison's DC and duration.
Making your initial saving throw against a poison means stacking does not occur—the poison did not affect you and any later doses are treated independently. Likewise, if a poison has been cured or run its course (by you either making the saves or outlasting the poison's duration), stacking does not occur. However, if there is still poison active in you when you are attacked with that type of poison again, and you fail your initial save against the new dose, the doses stack. This has two effects, which last until the poisons run their course.
Increased Duration: Increase the duration of the poison by 1/2 the amount listed in its frequency entry.
Increased DC: Increase the poison's DC by +2.
These increases are cumulative (a third dose adds another 1/2 of the frequency to the duration and +2 to the DC, and so on). When affected by multiple doses of the same poison, you only make one saving throw at this higher DC when required by the frequency, rather than one saving throw against each dose of the poison.
Multiple doses do not alter the Cure condition of the Poison, and meeting that Cure condition ends all doses of the poison.
Applied contact poisons and injury poisons cannot inflict more than one dose of poison per weapon at a time (because the poison on the weapon only lasts for one successful attack before it wears off). Inhaled and ingested poisons can inflict multiple doses at once.
Doses from different poisons (such as an assassin with greenblood oil on his dagger and Medium spider venom on his short sword) do not stack—the effects of each are tracked separately.
Example: A fighter is facing three Medium spiders (which inject Medium spider venom on a successful bite). Medium spider venom normally has a frequency of 4 rounds and a DC of 14. On the first round, all three spiders bite him and he fails all three saves. The second and third doses each increase the total duration by 2 rounds (half of the 4 round frequency) and the save DC by +2, for a total duration of 8 rounds (4 + 2 + 2) and DC 18 (14 + 2 + 2). Fortunately, Medium spider venom is cured after just one successful save, even though the fighter is battling three doses at once.
Example: This time, the fighter makes two of his initial saves against the spider venom, so he only has one dose active in his body. He fails his save on his turn. On the spiders's turn, two of them bite him, and he fails both saves, which increases the duration to 8 rounds and the DC to 18, just as if he had failed all three saves in the same round.
Die Idee ein Außenlager einzurichten, finde ich gut. Dadurch haben wir immer wieder die Möglichkeiten, zu beobachten, wer oder was in die Festung kommt. Vielleicht gibt es sogar feste Zeiten, an denen irgendetwas geliefert wird oder so, womit wir dann arbeiten können.
Nach einem Fluchtweg zu suchen finde ich ebenfalls gut, normalerweise haben alle Festungen/Burgen so etwas, damit man bei einer Belagerung auch fliehen kann. Vielleicht sollte man in dem Zusammenhang auch nach Dokumenten über Balentyne suchen. Alle Informationen können hilfreich sein.
Das Problem mit der Tarnung und der Geschichte ist, das Nicolas nicht wirklich auf Tarnungen und so weiter ausgelegt ist. Sowohl was die Werte angeht aber auch von seiner Persönlichkeit her. Deshalb würde ich persönlich sowas nicht unbedingt herausfordern, sondern nur in äußerstem Notfall auf so eine Story zurückgreifen.
Achja: Haben wir nicht immer noch den diesen magischen Schleier aus dem Gefängnis? Da müssten doch noch Symbole drauf sein, die man benutzen könnte. (Zum Beispiel das Fenster)
Da es langsam ans Eingemachte geht: Welches Gift sollen wir zusammen mischen?
Kriterien:
1. Es sollte schwer sein, dem Gift zu widerstehen.
2. Es sollte schwer zu entdecken und geschmacksneutral sein. (Keine Ahnung wo das steht, habe nur das (http://www.d20pfsrd.com/gamemastering/afflictions/poison) zur Verfügung).
3. Es sollte die Wachen möglichst stark schwächen oder direkt umbringen, das heißt Konstitutionsschaden.
Mein Kandidat und Vorschlag: Dark Reaver Powder. (http://www.d20pfsrd.com/gamemastering/afflictions/poison/dark-reaver-powder)
Der Save liegt bei 18, was bei den Wachen hoch genug sein sollte und selbst wenn sie es schaffen sollten, brauchen sie noch einen Save.
Es dauert 10 Minuten, bis es anfängt zu wirken, was sehr wichtig ist, denn wenn die Wachen sofort merken, das was mit dem Essen nicht stimmt, werden sie es natürlich nicht essen.
Es richtet jede Minute 1d3 Konstitutionsschaden an, für 6 Minuten. Im besten Fall sind das also 18 Konstitutionsschaden, was die Wachen bestimmt umbringt. Wenn sie nicht tot sein sollten, haben sie zusätzlich noch 6 Stärke verloren.
Außerdem kann man immer noch überlegen, das Gift zu verstärken.
Hier nochmal die Regeln zum"Stacking": (Anzeigen)Multiple Doses of Poison
Unlike other afflictions, multiple doses of the same poison “stack,” meaning that successive doses combine to increase the poison's DC and duration.
Making your initial saving throw against a poison means stacking does not occur—the poison did not affect you and any later doses are treated independently. Likewise, if a poison has been cured or run its course (by you either making the saves or outlasting the poison's duration), stacking does not occur. However, if there is still poison active in you when you are attacked with that type of poison again, and you fail your initial save against the new dose, the doses stack. This has two effects, which last until the poisons run their course.
Increased Duration: Increase the duration of the poison by 1/2 the amount listed in its frequency entry.
Increased DC: Increase the poison's DC by +2.
These increases are cumulative (a third dose adds another 1/2 of the frequency to the duration and +2 to the DC, and so on). When affected by multiple doses of the same poison, you only make one saving throw at this higher DC when required by the frequency, rather than one saving throw against each dose of the poison.
Multiple doses do not alter the Cure condition of the Poison, and meeting that Cure condition ends all doses of the poison.
Applied contact poisons and injury poisons cannot inflict more than one dose of poison per weapon at a time (because the poison on the weapon only lasts for one successful attack before it wears off). Inhaled and ingested poisons can inflict multiple doses at once.
Doses from different poisons (such as an assassin with greenblood oil on his dagger and Medium spider venom on his short sword) do not stack—the effects of each are tracked separately.
Example: A fighter is facing three Medium spiders (which inject Medium spider venom on a successful bite). Medium spider venom normally has a frequency of 4 rounds and a DC of 14. On the first round, all three spiders bite him and he fails all three saves. The second and third doses each increase the total duration by 2 rounds (half of the 4 round frequency) and the save DC by +2, for a total duration of 8 rounds (4 + 2 + 2) and DC 18 (14 + 2 + 2). Fortunately, Medium spider venom is cured after just one successful save, even though the fighter is battling three doses at once.
Example: This time, the fighter makes two of his initial saves against the spider venom, so he only has one dose active in his body. He fails his save on his turn. On the spiders's turn, two of them bite him, and he fails both saves, which increases the duration to 8 rounds and the DC to 18, just as if he had failed all three saves in the same round.
Einziger Nachteil ist, das es 800 Gold pro Dosis kostet...
Dann sollte das ja alles klappen, wenn niemand was gegen den Vorschlag hat oder einen besseren hat. :twisted:
Ich bin übrigens auch ooc der Meinung, das Nicolas das Gift mischen sollte. Ganz einfach, weil er durch das Feat Master Alchemist direkt 5 Dosen aufeinmal mischen kann und generell viel schneller ist. Wir haben ja nicht ewig Zeit dafür.
Iomine kann ja aiden.
Master Alchemist: (Anzeigen)Benefit: You receive a +2 bonus on Craft (alchemy) checks, and you may create mundane alchemical items much more quickly than normal. When making poisons, you can create a number of doses equal to your Intelligence modifier (minimum 1) at one time. These additional doses do not increase the time required, but they do increase the raw material cost.
In addition, whenever you make alchemical items or poisons using Craft (alchemy), use the item’s gp value as its sp value when determining your progress (do not multiply the item’s gp cost by 10 to determine its sp cost).