Beiträge anzeigen

Diese Sektion erlaubt es ihnen alle Beiträge dieses Mitglieds zu sehen. Beachten sie, dass sie nur solche Beiträge sehen können, zu denen sie auch Zugriffsrechte haben.


Nachrichten - Dolgrim Frostbart

Seiten: 1 ... 7 [8]
106
Forgotten Realms - Storm King's Thunder / Würfelthread
« am: 18.04.2018, 09:28:09 »
Startgeld 5d45d4*10 = (2, 3, 4, 2, 4) *10 Gesamt: 150

107
Oh, dann muss ich ja mal langsam fertig werden.

Eine Frage zur Ausrüstung:
In der Start Ausrüstung hat der Ranger eine Scale mail, ich hätte aber gerne ein Chain Shirt, kostet das selbe. Und statt dem Langbogen passt zum Zwerg besser eine schwere Armbrust (auch derselbe Preis). Kann ich das tauschen?

Und noch eine Frage zu den uncommon items. Was kostet denn so ein Cloak of elvenkind oder die boots of springing and striding?

108
@Idunivor: PM

109
Organisation habe ich eingetragen.

@Aage: PM an Subaccount zum Thema Organisation.

110
Ich hatte mich auch schonmal für die Kombination Fürstenallianz / Smaragdenklave, daher kann ihc damit gut leben.

Vom Hintergrund meines Charakters her (der bisher aber noch nicht niedergeschrieben wurde) würde sich auch das Eiswindtal anbieten, aber Zwerge sind ja mobil :wink:, er kann also überall hinkommen.

111
Also, wer ist für:

(1) eine Kombi aus Alliance und Enklave?
(2) die Harfner?

Wir können doch eine Kombination aus 3 Organisationen machen.

Zitat
Angesichts einer besonderen Bedrohung durch die Riesen entsenden die Harfner und die Lord's Alliance ihre besten Männer und Frauen. Unterstützt werden sie von Anhängern der Enklave, die in der Entwicklung eine besondere Bedrohung für das Gleichgewicht in der Natur sehen.
Aus den Aufzeichnungen von Mirius Green, Chronist der Stadt Tiefwasser

112
Ich habe eine Regelfrage zum ranger fighting style

Zitat
Dueling: When you are wielding a melee weapon in one hand and no other weapons, you gain a +2 bonus to damage rolls with that weapon.
Gilt das auch bei Verwendung eines Schildes in der zweiten Hand?

113
Emerald Enclave könnte ich mir am ehesten vorstellen. Danach wohl Harfner oder so was in der Art.
Sehe ich auch so.

114
Was für eine Hausregel ist das denn?
Findest du hier

115
Dolgrim Frostbart

Race: Dwarf (hill dwarf)
Class: Ranger 5
Languages: Dwarvish, Common, Giant
Background: Outlander
Age: 62
Size: Medium
Speed: 25 ft.
Alignment: chaotic good
Organization: Emerald Enclave
------------------------------
STR 18 (+2 lvl 4) DEX 14 CON 14 INT 10 WIS 14 CHA 8
HP:
44 / 44
(10+4x6+5x2)
AC: 18 (breat plate (14+2 Dex (max 2), +2 Shield)
Melee: +7/+7 Battleaxe 1d8+4 +2 (slashing, versatile 1d10)
Ranged: +7 Handaxe 1d6+4 (light, throwing 20ft / 60 ft. disadv.) oder Longbow +5 (1d8+2, 150 ft. / 600 ft. disadv)
------------------------------
Proficiencies:
[Proficiency Bonus: +3]
Weapons: Simple weapons, martial weapons
Armor: Light armor, medium armor, shields
Tools: mason’s tools (dwarf), musical instrument (horn, background)
Saving Throws: Strength, Dexterity
Skills: 3 class, 2 background (15 Punkte)

AttributeSkillValueRanks
StrengthAthletics+4
DexterityAcrobatics+2
Sleight of Hand
Stealth+53
IntelligenceArcana
History
Investigation
Nature+44
Religion
WisdomAnimal Handling+31
Insight
Medicine+31
Perception+53
Survival+53
CharismaDeception
Intimidation
Performance
Persuasion

------------------------------
Race Abilities:
Darkvision (See in dim light within 60 feet of you as if it were bright light, in darkness as if it were dim light. You can’t discern color in darkness, only shades of gray)
Dwarven Resilience (advantage on saving throws against poison, resistance against poison damage
Dwarven Combat Training (proficiency with the battleaxe, handaxe, throwing hammer, and warhammer)
Stonecunning (Intelligence (History) check related to the origin of stonework, you are considered proficient in the History skill and add double your proficiency bonus to the check, instead of your normal proficiency bonus)

Class Abilities:
Favored Enemy (Advantage on Wisdom (Survival) checks to track your favored enemies, as well as on Intelligence checks to recall information about them. learn one language of your choice that is spoken by your favored enemies). Lvl 1: giants

Natural Explorer (proficiency bonus x2 for skills (Intelligence or Wisdom) related to favored terrain; While traveling for an hour or more in your favored terrain, you gain the following benefits: difficult terrain doesn’t slow your group’s travel, your group can’t become lost except by magical means, when engaged in another activity while traveling (such as foraging, navigating, or tracking), you remain alert to danger, when traveling alone, you can move stealthily at a normal pace, while tracking other creatures, you learn their exact number, their sizes, and how long ago they passed through the area).
Lvl 1: mountains

Fighting Style Dueling (when wielding a melee weapon in one hand and no other weapons gain +2 bonus to damage rolls with that weapon)

Spellcasting
Spell save DC = 13 (8+proficiency bonus+Wis mod)
Spell attack modifier + 5 (proficiency bonus + Wis mod)
Spells Known 4 (1st: Cure Wounds, Hunter's Mark, Goodberry; 2nd: Silence)
Spell slots
1st ☐☐☐☐
2st ☐☐

Ranger Archetype Hunter
Hunter’s Prey: Giant Killer (when a Large or larger creature within 5 feet of you hits or misses you with an attack, you can use your reaction to attack that creature immediately after its attack, provided that you can see the creature)

Primeval Awareness (use your action and expend one ranger spell slot to focus your awareness on the region around you. For 1 minute per level o f the spell slot you expend, you can sense whether the following
types of creatures are present within 1 mile of you (or within up to 6 miles if you are in your favored terrain):
aberrations, celestials, dragons, elementals, fey, fiends, and undead. This feature doesn’t reveal the creatures’
location or number.

Extra Attack (can attack twice, instead of once, whenever you take the Attack action on your turn)

Background Ability:
Wanderer (Anzeigen)

------------------------------
Kriegspony

Gear:
Hunting trap (25 lb.), trophy from an animal you killed, set of traveler’s clothes (4 lb.), belt pouch,
Explorer’s Pack: backpack (5 lb.), bedroll (7 lb.), mess kit (1 lb.), tinderbox (1 lb.), 10 torches (10x 1 lb.), 10 days of rations (10x2 lb.), waterskin (5 lb.). The pack also has 50 feet of hempen rope (10 lb.) strapped to the side of it.
Battleaxe (4 lb.), 2 Handäxte (ja 2 lb.), Schild (6 lb.), Longbow (2 lb.), Quiver + 20 arrows (1 lb.)
Boots of Winterlands (While wearing: resistance to cold damage, ignore difficult terrain created by ice or snow, tolerate temperatures as low as -50 degrees Fahrenheit without any additional protection. If you wear heavy clothes, you can tolerate temperatures as low as -100 degrees Fahrenheit)

Wealth: 900 - 410 - 72 (Waffen) - 10 - 50 Pony+ Sattel

Carrying Capacity: XX von XX lb.

Background (Anzeigen)

Appearance (Anzeigen)

116
Falls man euch mal eine PM schreiben will, soll diese an den Haupt-Account oder an die Persona gehen?
Gerne an den Sub-Account, ich finde es auch praktische ooc eine Info zu bekommen, dass eine PM raus ist.

117
Online-RPG-Organisation / [D&D 5E] Storm King's Thunder
« am: 21.03.2018, 09:44:25 »
Hat jemand Lust, mit mir einen gemeinsamen Hintergrund zu machen?
Falls du einen Zwerg spielen möchtest, melde dich.  :wink:

118
Online-RPG-Organisation / [D&D 5E] Storm King's Thunder
« am: 20.03.2018, 20:42:54 »
Ich werde auch einen Nahkämpfer spielen, einen Zwerg mit Bogen finde ich komisch.

119
Online-RPG-Organisation / [D&D 5E] Storm King's Thunder
« am: 20.03.2018, 18:54:13 »
"Ich habe gestern im Wald ein Eichhörnchen gesehen und kurz darauf fiel ein Blatt vom Baum?" Oder: "Im Mondtal hat's dieses Jahr viele Hirsche?" Hm, also, ich sehe einfach nicht, wie sich daraus ein anregendes Gespräch entwickeln soll. :)
On, man könnte sich über Kochrezepte für Hirschkeulen austauschen, den ganzen Abend lang :piper:

120
Online-RPG-Organisation / [D&D 5E] Storm King's Thunder
« am: 20.03.2018, 15:32:03 »
Ich überlege einen mountain dwarf ranger (archetyp hunter) zu spielen, mit Riesen als Erzfeind.

Das wäre dann schon mal ein Wildnischarakter  :wink:

Seiten: 1 ... 7 [8]