Spoiler (Anzeigen)
Momentane Werte beim Kampf im Sumpf:
Trefferpunkte (Maximum) : 48 TP ; Zur Zeit: 43 TP
Ini: 1 (GE)
RK: 19 = 10 + 1 (GE) + 4 (Spell: Shield) + 4 (Spell: Mage Armor)
Berührung = 11
Auf falschem Fuß = 10
Grundangriffswert: +3
Angriffe: +3 Kampfstab, +4 Leichte Armbrust
Grapple: +0
Vorsicht etwas komplizierter! Wer auch immer das eben liest
. Trantor muss es ja sowieso ab und zu mal lesen und ich denke er kennt sich auch aus, kommt ja hauptsächlich auf ihn an. Falls bei ihm Unklarheiten bestehen, soll er sich mal bei mir melden:
Spoiler (Anzeigen)
Magierzauber Level 6, Cstlvl. 7:
Spezialisierung: Evocation. Verbotene Schulen beim Magier: Nekromantie und Verzauberung/Bezauberung.
1. Grad: Schild, Schild, Magic Missile, Magic Missile, Magic Missile, Ray of Clumsiness
2. Grad: Schutz vor Pfeilen, Schutz vor Pfeilen, Electric Loop, Electric Loop, Mirror Image
3. Grad: Displacement, Haste, Slow, Schillernde Sphäre
Immediate Magic: Counterfire (Spell-Like-Ability) +2d6 damage force, wenn mich jemand getargeted hat (mit zum Beispiel Zauber, Fernkampfwaffen oder sonstigen Dingen). Natürlich nicht automatisch, sondern nur optional.
Counterfire (immediate action) 8/day
DC der Spells: 10 + 5 + Zaubergrad: X= 15 + x
Bei Evocation Spells: 10 + 5 + 2 + X= 17 + x
Spoiler (Anzeigen)Hexenmeisterzauber Level 4, Cstlvl. 5:
1. Stufe: Ray of Enfeeblement, Mage Armor, Nerveskitter, True strike
2. Stufe: Blindness/Deafness
6 x 0.Grad, 7 x 1.Grad, 4 x 2. Grad
DC der Spells: 10 + 4 + Zaubergrad: x = 14 + x
Bei Evocation Spells: 10 + 4 + 2 + x= 16 + x
Metamagic Specialist: 8/day (siehe PHB II)
Spoiler (Anzeigen)Augmented Casting (Su): Starting at 3rd level, you can choose to sacrifice a spell or spell slot from one of your classes to apply the effect of a metamagic feat that you know to a spell cast using another arcane class. (For instance, you could sacrifice a sorcerer slot to apply a metamagic effect to a wizard spell.) This sacrificed spell or slot is lost (just as if you had cast the spell) in addition to the spell you are actually casting.
The level of the spell to be augmented can't exceed 1/2 your class level. For example, when you first gain this ability, you can only apply a metamagic effect to 1st-level spells. A 10th-level ultimate magus can affect spells of 5th level or lower.
The level of the spell slot sacrificed must equal or exceed the spell level adjustment of the metamagic feat. To empower a spell, for example, you would have to spend a 2nd-level or higher spell. You can't use this ability to augment a spell already affected by a metamagic feat.
You can use this ability a number of times per day equal to 3 + 1/2 your class level.
Vorbereitete Magierzauber:
1. Grad: Schild, Schild, Magic Missile, Magic Missile, Magic Missile, Ray of Clumsiness
2. Grad: Schutz vor Pfeilen, Schutz vor Pfeilen, Electric Loop, Electric Loop, Mirror Image
3. Grad: Displacement, Haste, Slow, Soundlance
Maximale Trefferpunkte: 48 Trefferpunkte
Momentane Trefferpunkte: 48 Trefferpunkte
Talente:
1. Stufe: Empower Spell, Spell focus (Evocation)
3. Stufe: Greater Spell focus (Evocation)
6. Stufe: Maximize Spell