Orisions at will:
Detect Magic
Detect Posion
Guidance
Light
Mending
Read Magic
1. Grad:
Protection from Evil [_][_]
Shield of Faith [_][_]
Bless [_]
Divine Favor [_][_]
2. Grad:
Align Weapon [_][_]
Extended Shield of Faith [_]
Status [_][_]
Silence [_]
Extended Bless [_]
3. Grad:
Searing Light [_][_][_][_][_]
Prayer [_][_]
4.Grad:
Deahtward [_]
Extended Resist Energy, Mass (CA) [_][_]
Assay Resistance (CA) [_][_]
5. Grad:
Extended Freedom of Movement [_]
Extended Death Ward [_]
Breath of Life [_]
Break Enchantment [_]
6. Grad:
Bolt of Glory (SC) [_]
Dispel Magic, Greater [_]
Healing [_]
7. Grad:
Extended Energy Immunity (CA) [_]
Extended Find the Path [_]
5x Tongues Schriftrollen
5x Restoration Schritrollen
1x Find the Path Schriftrolle
1x Resurrection-Komponenten
2x Raise Dead Komponenten
Cure Serious Wounds Wand: 50/50
Je nach restlichem Geld 2x CMW-Wands und 3x CLW-Wand. Muss aber erst schauen, wie gut umsetzbar das ist, versprechen kann ich da nix...
Eine Cure Critical Wounds Wand mit höchstmöglichen Caster Level ist fast etwas teuer...
Domain Powers (Knowledge):
Spoiler (Anzeigen)Lore Keeper (Su): Add all Knowledge skills to your
list of class skills. You can touch a creature to
learn about its abilities and weaknesses as a melee
touch attack. If successful, you gain information
as if you had made the appropriate Knowledge
skill check with a result equal to 10 + your caster
level + your Intelligence modifier.
Comprehend Languages (Sp): [_][_][_][_][_][_]
Detect Thoughts (Sp) [_]
Spoiler (Anzeigen)Remote Viewing (Su): You can hear and see at a
distance for a number of rounds per day equal to
your caster level. These rounds do not need to be
consecutive. This ability works like a combination
of both clairvoyance and clairaudience.
True Seeing (Sp): [_]
Domain Powers (Travel):
Spoiler (Anzeigen)Dimensional Hop (Su): You can teleport up to 10
feet per caster level per day as a swift action. This
teleportation must be used in 5-foot increments
and such movement does not provoke attacks of
opportunity. You can bring other willing creatures
with you, but you must expend an equal amount of
distance for each creature brought with you.
Expeditious Retreat (Sp): [_][_][_][_][_][_]
Levitate (Sp): [_]
Spoiler (Anzeigen)Flight (Su): You can f ly at your base speed for a
number of rounds per day equal to your caster level.
These rounds do not need to be consecutive. Your
maneuverability while f lying in this manner is
perfect, granting you a +8 racial bonus on Fly skill
checks.
Dimension Door (Sp): [_][_][_]
Ganz klare Schwachpunkte, die sich wohl nicht ganz vermeiden ließen:
Bis auf meine Heilzauber und Pushzauber bin ich in einem Golemkampf recht nutzlos!
Und leider habe ich halt wegen meiner vielen anderen "Aufgabengebiete" nicht mehr Platz genug für mehr Assay Resistance Anwendungen, falls mal eine Masse an Gegnern mit hoher SR vorkommt in dem Abenteuer und daran glaube ich eigentlich (leider) recht fest.
Dann lässt sich ein Mangel an Flächenzauber verzeichnen. Aber es könnte einige Gegner geben, die durch Feuerimmunität und sehr gute Reflexwürfe fast gar nicht durch Flame Strike verletzt werden bzw. nur ein bißchen. Wenn aber jemand einen Vorschlag für einen sehr guten Kleriker-Flächenzauber hat, würde ich mal versuchen ihn noch irgendwie in das Konzept "reinzuquetschen".
Das lässt sich alles bei diesem Charakterkonzept bei mir kritisieren und es sind die Schwachpunkte, aber das lässt sich leider nicht so ohne weiteres alles vermeiden.
Stone to Flesh" gibt es leider nicht als göttlichen Zauber, sonst hätte ich auch ein paar Schriftrollen vorsichtshalber davon gekauft. Ich kann mich noch schmerzhaft an eine Stufe 12 Gruppe erinnern, die gegen das Versteinern des Spielleiters recht alt ausgesehen hat und dagegen nicht wirklich vorbereitet war !
Bei Dispel Evil bin ich noch am Überlegen. Ich schwanke etwas zwischen dem Spell und Break Enchantment.