Athis Bess (im Ruhestand)
Spoiler (Anzeigen)Male Human Psion (Telepath) 3
Hit Dice: 3D4+0+8* (hp 18 ) Momentan: 13/18 hp *Psionic Body feat
Initiative: +1
Speed: 30 ft.
Armor Class: 11 (+1 dex), touch 11, flat-footed 10
Base Attack/Grapple: +1/+0
Attack: +0 dagger (1D4-1, 19-20/x2) or +2 crossbow, light (1D8, 19-20/×2, 80 ft.)
Full Attack: +0 dagger (1D4-1, 19-20/x2) or +2 crossbow, light (1D8, 19-20/×2, 80 ft.)
Space/Reach: 5 ft./5 ft.
Action Points: 6
Saves: Fort +2, Ref +3, Will +5
Abilities: STR 9, DEX 12, CON 10, INT 18, WIS 13, CHA 12
Alignment: true neutral
Languanges: Common, Goblin, Quor, Riedran, Elven
Experience: 4245/6000
Spoiler (Anzeigen)Skills:(Unmentioned skills either use ability modifiers or cannot be used.)
- Concentration +6 (+9*) (6 ranks) *while Psicrystal is within 1 mile
- Diplomacy +9 (6 ranks, +2 synergy)
- Gather Information +9 (6 ranks, +2 synergy)
- Knowledge (Psionics) +10 (6 ranks)
- Knowledge (The planes) +5 (1 rank)
- Knowledge (Local: Sharn) +9 (5 ranks)
- Psicraft +12 (6 ranks, +2 synergy)
- Sense Motive +7 (+17*) (7 ranks) *Special note: see Inquisitor feat
- Listen +1 (+3*) (0 ranks) *While psicrystal is within arm’s reach
- Spot +1 (+3*) (0 ranks) *While psicrystal is within arm’s reach
Feats:- Psionic Body
- Psicrystal Affinity
- Inquisitor
- Psionic Endowment
- Alertness* *While psicrystal is within arm's reach
Spoiler (Anzeigen)- Medium: As Medium creatures, humans have no special bonuses or penalties due to their size.
- Human base land speed is 30 feet.
- 1 extra feat at 1st level.
- 4 extra skill points at 1st level and 1 extra skill point at each additional level.
- Automatic Language: Common. Bonus Languages: Any (other than secret languages, such as Druidic). See the Speak Language skill.
- Favored Class: Any. When determining whether a multiclass human takes an experience point penalty, his or her highest-level class does not count.
Spoiler (Anzeigen)- Proficient with the club, dagger, heavy crossbow, light crossbow, quarterstaff, and shortspear.
- Not proficient with any type of armor or shield. Armor does not, however, interfere with the manifestation of powers.
- Discipline: Telepathy. Cannot learn powers that are restricted to other disciplines. Can’t even use such powers by employing psionic items.
Spoiler (Anzeigen)Power points/Day: 11+6
Momentan: 12/17 pp
Powers known: 7
Level 1 (DC 15) - Empathy
- Mind Thrust
- Inertial Armor
- Psionic Charm
- Attraction
Level 2 (DC 16) Psionic focus: [x]
Spoiler (Anzeigen)
Carrying Capacity: light 30 lb. or less, medium 31-60 lb., heavy 61-90 lb.
Actual Carrying Load: light
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Dolch 2 gp (1 lb)
Armbrust, leicht 35 gp (4 lb)
Bolzen (12) 2 gp (2 lb)
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Kleidung des Reisenden 10 gp (8 lb)
Ausweispapiere, normal 2 gp (-)
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Rucksack 2 gp (2 lb)
Gürteltasche (x2) 2 gp (1 lb)
Ewige Fackel 110 gp (1 lb)
Schlafset 1 sp (5 lb)
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Wegration (x2) 10 sp (2 lb)
Wasserschlauch 1 gp (4 lb)
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Potion: Cure Light Wounds (x0) 0 gp (-)
Power stone: Detect Psionics (x1) 25 gp (-)
Power stone: Force Screen (x2) 50 gp (-)
Power stone: Know Direction and Location 25 gp (-)
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Cloak of resistance +1 1000 gp (1 lb)
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gp: 87
sp: 22
kp: 0
lb: 30
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gp an Kommune gespendet: 500
gp für Gruppe ausgelegt: 10
Spoiler (Anzeigen)
Alter: 23 Jahre
Größe: 1,70m
Gewicht: 64kg
Vor euch steht ein junger Mensch mit langen, braunen Haaren und wachen, ebenfalls braunen Augen. Soweit ihr es einschätzen könnt, scheint er nur wenig muskulös zu sein.
Er trägt normalerweise einfache, aber robuste Kleidung aus Leder sowie einen gut gearbeiteten Mantel, die meisten seiner Kleidungsstücke enthalten mehrere kleine Zusatztaschen.
Auffällig ist wahrscheinlich noch der etwa handgroße, türkisfarbene Kristall, der etwas merkwürdig in seinen Gürtel eingearbeitet ist. Von außen scheint es fast, als könne man ihn bei Bedarf leicht herauslösen.
Spoiler (Anzeigen)
Athis Bess stammt ursprünglich aus der Grenzstadt Vathirond, gelegen am Südufer des Flusses Brey. Da seine Mutter bereits einige Monate nach seiner Geburt an einem schlimmen Wundfieber starb, wuchs er alleine mit seinem Vater auf. Dieser diente im letzten Krieg als Soldat der brelischen Krone, er kämpfte sowohl an der Front zu Thrane auch als zum damaligen Cyre. Sein Vater war oft lange Wochen an den Frontlinien stationiert, und so lernte Athis schon in relativ jungen Jahren, sich selbstständig in einer vom Krieg geschüttelten Stadt zurechtzufinden. Als er 12 Jahre alt war, bekam er eines Tages von einem Soldaten die Nachricht überreicht, daß sein Vater im Dienst für sein Land an der Front zu Cyre gefallen sei. Von Trauer übermannt fasste Athis den Entschluß, dem Krieg und seiner Heimatstadt den Rücken zu kehren. Mit den Ersparnissen seines Vaters bezahlte er einen Platz in einer Karawane des Hauses Orien in Richtung Sharn. Denn die Stadt der Türme, so glaubte der junge Athis, sei die Stadt der unbegrenzten Möglichkeiten in der ein auch ein Waise zu neuem Glück finden könnte.
Nach langen Tagen der Reise in Sharn angekommen, holte ihn rasch die harte Realität wieder ein. Er war nur einer von vielen Kriegsflüchtlingen, und Arbeit oder eine Wohnung war knapp. Doch Dank einiger besonderen Begabungen gelang es ihm, auf einem Markt in den unteren Ebenen als Helfer eines schmierigen Händlers eingestellt zu werden. Zum einen hatte er ein Talent für fremde Sprachen entwickelt, so dauerte es nur wenige Wochen bis er recht fliessend mit den Goblins der unteren Ebenen in deren Sprache handeln konnte. Desweiteren schien er beinahe „spüren“ zu können, was sein Gegenüber gerade denkt und fühlt, ein Vorteil der seinem Arbeitgeber doch die ein oder andere Silbermünze mehr eingebracht hat.
So gelang es ihm, sich in der Stadt der Türme durchs Leben zu schlagen, auch wenn ihm das erhoffte Glück bisher nicht zuteil wurde. Zumindest nicht, bis er als Jugentlicher eines Tages einen besonderen Kunden am Stand des Händlers begrüßen durfte, einen Kalashtar der sich ihm als Radalthash vorstellte. Dieser ungewöhnliche Kunde schien nicht wirklich an den Waren des Händlers interessiert, dennoch kam er eine Woche lang jeden Tag, um mit Arthis ein wenig zu feilschen und einige Worte zu wechseln. Am siebten Tag eröffnete ihm Radalthash, daß er in Arthis eine besondere Gabe erkannt haben will, er nannte diese „Psi Kräfte“, eine Kunst für deren Meisterung die Kalashtar bekannt seien.
Trotz anfänglicher Skepsis war Athis begierig darauf, mehr zu erfahren, und so kam es letztendlich dazu, daß er seine Stelle als Aushilfe des Händlers aufgab und der erste Schüler des Kalashtar wurde. Dieser besaß eine mittelkleine Wohnung in den unteren ebenen der Stadt, in der Athis fortan lebte und lernte.
Warum Radalthash ihn aufgenommen hat, weiß Athis bis heute nicht genau, aber er sollte nicht der einzige bleiben. Nur wenige Wochen später nahm sein Mentor eine Schülerin in seinem Alter auf. Über die Jahre hinweg gesellten sich noch 3 Kinder hinzu, die meisten davon Waisen genau wie Athis. Sie alle besaßen die besondere Gabe der Psi-Kräfte, und wurden deshalb von Radalthash aufgenommen und unterrichtet. In dieser kleinen "Kommune" verbrachte Athis viele Jahre, in denen er langsam lernte seine Kräfte zu fokussieren und kontrollieren. Seine Mitschüler wurden für ihn zu einer neuen Familie, und obwohl er öfters mit Radalthash verschiedener Meinung war, zollte er seinem Mentor dennoch großen Respekt. Sein Leben sollte sich an dem Tag ein weiteres mal schlagartig ändern, an dem Radalthash spurlos verschwand.
Mehrere Wochen warteten sie vergebens auf seine Rückkehr, sie wandten sich sogar an die Stadtwache, die den Fall zwar aufnahm doch anschließend nichts mehr von sich hören ließ.
Schließlich musste eine Entscheidung getroffen werden, wie die kleine Gemeinschaft weiter vorgehen sollte. Die drei Jüngeren brauchten noch weitere Ausbildung, und so wurde beschloßen daß Sarah, die zweitälteste Schülerin, zurückbleiben sollte um den Unterricht fortzusetzen und die Gemeinschaft zu schützen. Athis hingegen sollte hinausziehen, um auf eigene Faust nach Radalthash zu suchen. Desweiteren sollte er seine Fertigkeiten in den Dienst von Geldgebern stellen, damit die Gemeinschaft weiterhin die Miete bezahlen und für sich sorgen könnte. Radalthash hatte ihnen glücklicherweise einige Rücklagen hinterlassen, von denen Athis die Hälfte anvertraut wurden. Und so zog der junge Mann aus, zwar in Sorge um seinen Mentor und seine Ersatzfamilie, aber dennoch auch begierig seine erworbenen Fertigkeiten zu erproben und weiter zu schärfen...
PsicrystalSpoiler (Anzeigen)Diminutive Construct
Hit Dice: 2 HD (6 hp)
Initiative: +2
Speed: 30 ft. (6 squares), climb 20 ft.*
Armor Class: 16 (+4 size, +2 Dex*), touch 16, flatfooted 14
Base Attack/Grapple: +0/-17
Attack: -
Full Attack: -
Space/Reach: 1 ft./0 ft.
Special Attacks: -
Special Qualities: Construct traits, hardness 8, psicrystal granted abilities
Saves: Fort -1, Ref +1, Will +4
Abilities: Str 1*, Dex 15*, Con -, Int 6, Wis 10, Cha 10
Skills: Climb +14*, Hide +14*, Listen +6, Move Silently +6, Search +2, Spot +6, same skill ranks as Athis in every other skill, uses it´s own ability modifiers
Feats: Alertness
Alignment: true neutral
Languanges: Common
*With self-propulsion ability activated.
Construct Traits: A psicrystal has immunity to poison, sleep effects, paralysis, stunning, disease, death effects, necromancy effects, mind-affecting effects (charms, compulsions, phantasms, patterns, and morale effects), and any effect that requires a Fortitude save unless it also works on objects or is harmless. It is not subject to critical hits, nonlethal damage, ability damage, ability drain, fatigue, exhaustion, or energy drain. It cannot heal damage, but it can be repaired. Psicrystals do not have the usual Construct traits of darkvision and low-light vision.
Psicrystal Granted Abilities: self-propulsion, alertness, improved evasion, share powers, telepathic link, sighted, and personality
Skills: A psicrystal (with its self-propulsion ability activated) uses its Dexterity modifier instead of its Strength modifier on Climb checks. It has a +8 racial bonus on Climb checks and can always choose to take 10, even if rushed or threatened.
Spoiler (Anzeigen)
Alertness (Ex): The presence of this psicrystal sharpens Athis’ senses. While the psicrystal is within arm’s reach (adjacent to or in the same square as Athis), Athis gains the Alertness feat.
Improved Evasion (Ex): If this psicrystal is subjected to an attack that normally allows a Reflex saving throw for half damage, it takes no damage if it makes a successful saving throw and half damage even if the saving throw fails.
Personality (Ex): Every psicrystal has a personality. See Psicrystal Personality, below.
Self-Propulsion (Su): As a standard action, Athis can will his psicrystal to form spidery, ectoplasmic legs that grant the psicrystal a land speed of 30 feet and a climb speed of 20 feet. The legs fade into nothingness after one day (or sooner, if Athis desires).
Share Powers (Su): At Athis’ option, he can have any power (but not any psi-like ability) he manifests on himself also affect his psicrystal. The psicrystal must be within 5 feet of him at the time of the manifestation to receive the benefit. If the power has a duration other than instantaneous, it stops affecting the psicrystal if it moves farther than 5 feet away, and will not affect the psicrystal again, even if it returns to Athis before the duration expires.
Additionally, Athis can manifest a power with a target of “You” on his psicrystal (as a touch range power) instead of on himself. Athis and the psicrystal cannot share powers if the powers normally do not affect creatures of the psicrystal’s type (construct).
Sighted (Ex): Although it has no physical sensory organs, a psicrystal can telepathically sense its environment as well as a creature with normal vision and hearing. Darkness (even supernatural darkness) is irrelevant, as are areas of supernatural silence, though a psicrystal still can’t discern invisible or ethereal beings. This psicrystal’s sighted range is 40 feet.
Telepathic Link (Su): Athis has a telepathic link with his psicrystal out to a distance of up to 1 mile. Athis cannot see through the psicrystal’s senses, but the two of them can communicate telepathically as if the psicrystal were the target of a mindlink power manifested by Athis. For instance, the psicrystal placed in a distant room could relay the activities occurring in that room.
Because of the telepathic link between the psicrystal and Athis, Athis has the same connection to an item or place that the psicrystal does. For instance, if his psicrystal has seen a room, Athis can teleport into that room as if he has seen it too.
Psicrystal Personality (Ex):
Each psicrystal has a distinct personality, chosen by its owner at the time of its creation from among those given on the following table. At 1st level, its owner typically gets a feel for a psicrystal’s personality only through occasional impulses, but as the owner increases in level the psicrystal’s personality becomes more pronounced. At higher levels, it is not uncommon for a psicrystal to constantly ply its owner with observations and advice, often severely slanted toward the psicrystal’s particular worldview. The owner always sees a bit of himself in his psicrystal, even if magnified and therefore distorted.
Personality: Single-minded
Benefit to Athis: +3 bonus on Concentration checks