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Massive DamageIf you ever sustain a single attack deals 50 points of damage or more and it doesn’t kill you outright, you must make a DC 15 Fortitude save. If this saving throw fails, you die regardless of your current hit points. If you take 50 points of damage or more from multiple attacks, no one of which dealt 50 or more points of damage itself, the massive damage rule does not apply.
Und mit der Bogenverzauberung hast du recht... wenn ich einen tatsächlichen +5er Bogen gebaut hätte, statt einen +1er mit +4er Effekt hätte er vielleicht ein bisschen länger überlebt... auch wenn ich da jetzt nicht die Regeln dazu im Kopf habe. Aber Brilliant energy in einem Kämpfer GoD... das war einfach zu verlockend.
A brilliant energy weapon has its significant portion transformed into light, although this does not modify the item’s weight. It always gives off light as a torch (20-foot radius). A brilliant energy weapon ignores nonliving matter. Armor and shield bonuses to AC (including any enhancement bonuses to that armor) do not count against it because the weapon passes through armor. (Dexterity, deflection, dodge, natural armor, and other such bonuses still apply.) A brilliant energy weapon cannot harm undead, constructs, and objects. This property can only be applied to melee weapons, thrown weapons, and ammunition.
Was anderes, Selvan: Liegen da noch irgendwo Glorfindels kaputtene Krumschwerter rum?
Was mir gerade einfällt... wurden eigentlich Fortitude saves gewürfelt, wenn man über 50 Schaden bekommen hat?
This property can only be applied to melee weapons, thrown weapons, and ammunition.